Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a avertizat, joi, ca pagubitii in urma accidentelor auto care trebuie sa primeasca despagubiri in baza politelor de raspundere civila auto (RCA) emise de catre compania de asigurari Asirom, liderul pietei, intampina probleme grave, deoarece daunele sunt platite, de regula, partial si cu intarziere.

Asirom, companie controlata de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a ajuns liderul pietei RCA dupa falimentul societatilor Astra si Carpatica Asig, avand o cota de piata de 22,3% la jumatatea acestui an, potrivit datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), conform News.ro.

Potrivti ASSAI, in cazul politelor RCA emise de Asirom, "despagubirea se efectueaza, de regula, in afara termenului legal; despagubirea se efectueaza de regula, doar partial, atat cat considera Asirom; pagubitii RCA sunt programati la constatarea daunelor, in multe situatii, in afara termenului legal", arata comunicatul asociatiei.

In plus, reprezentantii service-urilor auto acuza Asirom ca nu raspunde, in multe situatii, in termenul legal la solicitarea de comunicare a valorii maxime a despagubirii solicitate, iar valoarea maxima de despagubire este de multe ori subevaluata semnificativ, pagubitul RCA primind cu 30-50% mai putin decat ar trebui.

“Toti colosii cu picioare de lut din piata RCA au avut aceeasi soarta in ultimii doi ani. Cu totii au acumulat o cota de piata ridicata pe segmentul de risc ridicat cum este produsul RCA, au detinut un portofoliu format preponderant din acest produs obligatoriu, au vandut un RCA mai ieftin, au intampinat grave probleme atunci cand a fost vorba de plata daunelor, au avut un numar ridicat de reclamatii si care, in final, s-au prabusit in bratele Fondului de Garantare a Asiguratilor”, a declarat presedintele ASSAI, Cristian Muntean.

Citeste si:
Rosu, vicepresedinte ASF, la FIAR: Si in 2019 tot despre RCA discutam
Cristian Rosu, ASF: Daca...

ASSAI cere ASF sa intervina in acest caz, pentru ca firma de asigurari sa opereze in conformitate cu legislatia romaneasca. Guvernul a aprobat, recent, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanta de Urgenta care impune inghetarea preturilor RCA pentru sase luni, prin fixarea unor preturi maxime de catre ASF. Masura este fara precedent dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, in conditiile in care Comisia Europeana permite astfel de masuri doar in cazuri exceptionale.

Piata RCA este zguduita de probleme, in conditiile in care doua companii de pe piata, Astra si Carpatica Asig, au intrat in faliment, iar City Insurance si Euroins se afla in diverse proceduri speciale. Pe piata RCA au ramas acum doar opt jucatori: Euroins, City Insurance, Allianz-Tiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama si Uniqa.

Un raport publicat recent de Consiliul Concurentei, care a dat aviz pozitiv Hotararii de guvern privind plafonarea tarifelor RCA, arata ca segmentul RCA "pare" sa prezinte unele trasaturi oligopoliste, intrucat primii sapte jucatori activi controleaza peste 90% din totalul subscrierilor incepand cu iunie 2015.

Citeste si:
RCA: masina de schimb, o noua "vaca de muls" pentru service-urile auto
RCA: masina de schimb pentru...

Sursa foto: Shutterstock/Jaruek Chairak

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Cu cat a crescut costul reparatiei unui autoturism in ultimii 3 ani