Alior Bank devine prima banca din piata cu focus pe digitalizare si simplificarea procesului de inrolare care respinge procesul consacrat de "penny transfer" (procedeul de transfer al unei sume minime dintr-un cont bancar existent catre o noua banca pentru a deschide la distanta relatia cu aceasta), avand in vedere ca in Polonia modelul nu mai este folosit, dovedindu-si limitele in mai multe piete.

"Pentru un client bancar, discutand din punctul de vedere al solutiei de penny transfer, raspunsul nostru este ca nu folosim aceasta solutie. In piata din Polonia, care este cu cativa ani inaintea sistemului nostru bancar in privinta operatiunilor de inrolare si pe zona de digitalizare, sistemul si-a demonstrat limitele, iar una dintre limitari este legata de cunoasterea reala a beneficiarului, in conditiile in care in spatele unei tranzactii bancare poate sta o alta tranzactie de tip penny transfer", a declarat intr-o emisiune Profesionistii in Banking Claudia Butac, directorul general al Alior Bank - sucursala Bucuresti.

Interviul va putea fi urmarit integral miercuri, 25 octombrie, de la 12:30.

Citeste in articolul din Wall-Street PRO cum va inrola Telekom Banking clientii nebancarizati din Romania, ce documentatie este necesara si care sunt noutatile.

In opinia oficialului Alior, modelul ales pentru piata din Romania, dar folosit si in Polonia, confera mai multa siguranta in ceea ce priveste identificarea clientului la distanta. De asemenea, Alior Bank va urmari cu interes orice forma inovatoare de identificare si autentificare a clientilor, pe masura ce acestea capata tractiune in piata.

Citeste si:
Ce spune Chiritoiu despre posibila tranzactie Telekom-Orange
Consiliul Concurentei, despre...

Cum va inrola Telekom Banking clientii nebancarizati din Romania

Teoretic, fata de o banca traditionala, un jucator din telecom poate ajunge mai usor la clientii nebancarizati, acestia fiind mai predispusi sa intre in reteaua de magazine Telekom si Germanos pentru a-si cumpara un telefon sau o cartela de voce decat sa deschida usile unei banci.

Prin urmare, angajatii din reteaua Telekom vor fi instruiti pentru a asigura intermedierea serviciilor financiare in punctele dedicate de vanzare. Butac a precizat ca, pe langa magazinele in care clientii se pot inrola deja, anul viitor vor fi selectate noi puncte de vanzare din reteaua partenerului Telekom.

Pe de alta parte, un client poate sa inceapa deschiderea relatiei cu banca si prin call-center, din aplicatie sau direct pe site-ul Telekom Banking, dar procesul se va incheia in offline, cu ajutorul unui curier.

Un client care lucreaza deja cu o banca are nevoie pentru inrolare de cartea de identitate, fie ca acesta se duce in reteaua Telekom, fie ca vrea sa acceseze serviciile bancare online. In mediul digital, clientul trebuie sa isi fotografieze cartea de identitate si sa o trimita prin intermediul aplicatiei, datele fiind apoi OCR-izate.

Citeste si:
Telekom extinde disponibilitatea Mobil Nelimitat in Carrefour
Telekom extinde...

Ulterior, documentatia cu termenii si conditiile sunt transmise pe email, cu toate elementele ofertei. In paralel, un curier preia documentatia clientului si in maximum 4 zile, oriunde in Romania, va livra documentatia catre client, insa procesul nu are in vedere doar o predare de documente si semnarea contractului, ci asigura si componenta de cunoastere a clientului (Know Your Customer - KYC).

"Lucram cu un singur curier, dar ne dorim sa avem servicii extinse si parteneriate consolidate. Procesul de KYC prin curier este validat in Polonia si folosit pe scara larga de toate bancile, pentru ca asigura o securitate suplimentara in legatura cu identitatea persoanei care se inroleaza printr-un canal remote", a explicat directorul general al Alior Bank Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
"Este mult prea ieftin sa ai o masina in Bucuresti, de-aici traficul"