31 Ianuarie 2018

Profilul romanului care utilizeaza fintech-uri: Are 30 de ani, face plati catre Ali Express, BRD si merge cu Uber



Romania poate fi considerata o tara a contrastelor atunci cand vorbim despre utilizarea serviciilor financiare, cu cetateni care formeaza cozi la bancomatele bancilor in ziua de salariu pentru a-si scoate toti banii de pe card pana la cetateni care abordeaza o viata cashless, mizand pe platile cu cardul, mobile sau online. Avand in vedere intrarea in vigoare a directivei europene de plati PSD2, am decis sa vorbim cu Revolut, un start-up fintech din Regatul Unit al Marii Britanii, care activeaza si in Romania, despre comportamentul conationalilor nostri in ceea ce priveste serviciile fintech.

Revolut a fost lansat de catre Nikolay Storonsky, fost trader in cadrul unor companii precum Lehman Brother sau Credite Swisee, in 2015. Obiectivul sau principal, asa cum a precizat anul trecut pentru wall-street.ro, a fost sa ofere clientilor posibilitatea de a realiza tranzactii financiara fara comisioane.

Inscrie-te gratuit la Future Banking si vei avea ocazia sa participi, pe 10 si 11 mai, la unul dintre cele mai mari evenimente regionale dedicate digitalizarii sistemului financiar, unde speakeri internationali si locali vor prezenta ultimele inovatii din industrie.

La aproape 3 ani de la lansare si dupa cateva zeci de milioane de dolari primiti finantare, startup-ul a ajuns la peste 1 milion de clienti in Europa, dintre care 15.000 se afla si in Romania. Noi am decis sa ne concentram pe cei din tara noastra pentru a crea un profil al utilizatorului roman de servicii fintech.

Asadar, conform informatiilor oferite de catre start-up londonez, varsta medie a utilizatorilor romani este de 30 de ani, iar un procent de 33% dintre acestia au conturi premium. Suma medie incarcata de ei pe luna este de 400 de lei, iar valoarea medie a unei tranzactii este de 120 de lei.

In ceea ce priveste orasele din care provin utilizatorii romani, majoritatea clientilor s-au inregistrat ca fiind domiciliati in Capitala, distribuirea acestora pe orase fiind urmatoarea:

  • Bucurestiul 67,8%
  • Cluj-Napoca 15,3%
  • Timisoara 4,6%
  • Iasi 4,4%
  • Brasov 2,9%
  • Constanta 2,7%
  • Oradea 2,3 %

Din totalul tranzactiilor inregistrate, majoritatea au loc la nivel national, iar in ceea ce priveste transferurile catre alte tari, cei mai multe sunt directionate catre Germania (60,5%). De asemenea, celelalte tari catre care romanii tranfera bani prin intermediul serviciilor oferite de startup-ul fintech, clasamentul este urmatorul:

  • Regatul Unit al Marii Britanii 10,6%
  • Slovenia 9,4%
  • Estonia 7%
  • Austria 3,5%
  • Olanda 2,5%
  • Statele Unite ale Americii 2,5%
  • Franta 2,2%

In ceea ce priveste platile realizate la comercianti, fie ca vorbim de plati cu cardul sau plati online, romanii folosesc instrumentele de plata a startup-ului fintech pentru serviciile oferite de catre companii precum Uber, McDonald’s sau Kaufland. Va prezentam mai jos valoarea medie a tranzactiilor si destinatarii acestora.

  • Uber – 18,42 lei
  • Ali Express90,36 lei
  • McDonald’s – 23,83 lei
  • Carrefour – 105,91 lei
  • BRD – 369,52 lei
  • Auchan – 96,53 lei
  • Transport for London - 28,64 lei
  • Billa – 40,01 lei
  • PayU – 13,76 lei
  • Lagarde Travel Retail – 21,99 lei
  • Digi / RDS – 90,62 lei
  • iTunes – 29,53 lei
  • Kaufland – 92,96 lei
  • Vodafone Bills Mobilapay – 71,14 lei.

Pentru a vedea cum functioneaza aplicatia celor de la Revolut, puteti urmari video-ul realizat de catre noi AICI.



Citeste si