De asemenea, 17% dintre romanii din mediul urban intentioneaza sa cumpere criptomonede in urmatoarele 12 luni, iar 30% cred ca monedele virtuale reprezinta viitorul mijloacelor de plata, se arata in studiul celor de la ISense Solutions.

„Dezvoltarea accelerata a mediului digital impinge tot mai mult limitele in aproape orice domeniu, astfel ca nu este surprinzatoare popularitatea din ce in ce mai mare a unui instrument de plata care nu cunoaste constrangeri geografice. Studiul nostru confirma ca romanii au inceput sa se familiarizeze cu termenul de criptomonede, isi doresc sa fie in pas cu noile tendinte si sa profite de oportunitatile generate de noile tehnologii. Criptomonedele raman insa un subiect sensibil in contextul unui grad foarte scazut de reglementare a acestei piete si al numeroaselor atentionari la nivel global. De aceea, orice comunicare in aceasta directie trebuie sa aiba la baza eforturi semnificative de educare si informare corecta a consumatorilor”, afirma Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

Doar 8% dintre romanii utilizatori de internet din mediul urban au cumparat criptomonede in ultimele 12 luni. Bitcoin este cea mai populara moneda digitala si atunci cand vine vorba de achizitii - 7% dintre romanii din mediul urban au achizitionat un Bitcoin in ultimele 12 luni, iar 14% intentioneaza sa cumpere unul in urmatoarele 12 luni, in timp ce 1% vor sa cumpere Ethereum iar 2% - Ethereum Classic, Bitcoin Cash sau Litecoin.

In ceea ce priveste utilizarea criptomonedelor, 35% dintre romanii care au auzit de ele au incredere in acestea, in timp ce 44% ar dori sa poata plati cu acest tip de monede. Persoanele sub 40 de ani sunt mai entuziasmate cu privire la criptomonede. Astfel, 61% (vs. 52% din total) dintre tinerii familiarizati cu acest termen sunt de parere ca monedele digitale reprezinta viitorul, 44% (vs. 35% din total) au incredere in ele si 50% (vs. 44%) si-ar dori sa poata plati prin intermediul lor.

Mai mult decat atat, 22% dintre cei sub 40 de ani din mediul urban (vs. 17% din total) intentioneaza sa cumpere cel putin o criptomoneda in urmatoarele 12 luni.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 500 de respondenti din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-65 de ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de incredere de 95%.

Sursa foto: Wit Olszewski / Shutterstock.com