Studiul "Mastercard Love Index" indica o crestere de 17% a cheltuielilor pentru Ziua Indragostitilor si un avans cu 57% al numarului de tranzactii online, comparativ cu 2017. Analiza s-a efectuat asupra tranzactiilor cu cardurile de credit, debit si prepaid din peste 53 de tari din intreaga lume, pe o perioada de patru zile, in trei ani consecutivi (11-14 februarie, intre 2017 si 2019).

In ceea ce priveste Romania, chelutielile pentru cadouri de Ziua Indragostitilor au crescut cu 66% in 2019 fata de 2017, in timp ce numarul total al tranzactiilor a avansat cu 97%, conform studiului. Monitorizarea releva si o crestere de 66% a numarului de tranzactii efectuate online in perioada analizata din 2019, fata de 2017.

Majoritatea tranzactiilor pentru Ziua Indragostitilor s-au produs anul trecut la o zi dupa eveniment, pe 15 februarie, comparativ cu 12 februarie in 2018 si cu 13 februarie in 2017. Studiul arata o crestere cu 110% in ultimii trei ani a numarului de tranzactii efectuate de romani in restaurante, cu un avans de 38% al unei sume totale cheltuite pentru astfel de experiente in 2019, fata de 2017.

Numarul tranzactiilor hoteliere s-a apreciat si el cu 53% anul trecut, iar volumul cheltuielilor pentru cazare s-a majorat cu 38%, in preajma Zilei Indragostitilor, iar aproximativ 3 milioane de euro s-au dus pe zboruri si calatorii, cu o apreciere de 90% fata de 2017.

„Tendinta de a opta pentru experiente in locul cadourilor traditionale continua sa creasca si este limpede ca generatia actuala prefera sa transforme Ziua Indragostitilor intr-un prilej de conexiune cu persoana iubita, prin intermediul impartasirii unei experiente. Astazi, de exemplu, este mai simplu decat oricand sa calatoresti, iar asta se reflecta in cresterile masive de rezervari pentru zboruri si cazari efectuate online in ultimii trei ani pentru Ziua Indragostitilor. Mastercard Love Index este o analiza unica asupra modului in care comportamentul de cumparare evolueaza in timp si, odata cu intrarea intr-un nou deceniu, ne asteptam ca trendul investitiilor in crearea de amintiri comune prin activitati cu persoana iubita sa continue sa creasca”, a declarat Ioana Tachescu, Marketing Director, Mastercard Romania.

In perioada analizata din 2019, romanii au cumparat aproape de doua ori mai multe flori decat in 2017 (crestere de 106%), iar achizitiile de bijuterii au inregistrat si ele o crestere de 63% la nivelul sumelor cheltuite pe parcursul ultimilor trei ani.

O crestere spectaculoasa a vazut si numarul tranzactiilor contactless efectuate in 2019 pentru Ziua Indragostitilor: de aproape patru ori (cu 293%), fata de perioada similara din 2017. Ca pondere in numarul total al tranzactiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 76% in 2019, fata de 38% in 2017.

Sursa foto: 4 PM production / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri