7 Iulie 2020

BNR clarifică situația românilor care și-au amânat ratele din cauza pandemiei de COVID-19



Banca Națională a României clarifică situația referitoare la românii care au ales să își amâne ratele la bănci și IFN-uri, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 37/2020.

”Nu sunt consemnate la Centrala Riscului de Credit (CRC) ca sume restante la plată, fiind înregistrate cu totul diferit față de situațiile de neplată înregistrate de CRC. În consecință, amânarea la plată determinată de pandemia coronavirusului SARS –CoV -2 nu trebuie asociată unei noțiuni de dificultate financiară a debitorului, fapt pentru care nu sunt afectate negativ relațiile cu banca ale debitorilor respectivi, indiferent dacă este vorba despre persoane fizice sau juridice”, precizează BNR.

Citește și BNR-ul lui Isărescu a făcut profit 1,8 miliarde lei

Prin Regulamentul BNR nr. 3/2020 pentru modificarea Regulamentului nr. 2/2012 privind organizarea și funcționarea la Banca Națională a României a Centralei Riscului de Credit sunt evidențiate explicit aceste diferențe calitative legate de înregistrarea creditelor, astfel încât facilitățile OUG nr.37/2020 să nu afecteze caracterul bancabil al clienților care au apelat la această prevedere.

Modul de înregistrare la CRC a suspendării obligațiilor de plată potrivit OUG nr.37/2020 evidențiază caracterul complet diferit al restructurării de credit la care s-a apelat în situația determinată de pandemie, astfel încât aceasta să nu fie considerată o problemă specifică a debitorului.

Într-o declarație publică, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) interpretează complet greșit faptul că, prin regulamentele BNR, obligațiile de plată suspendate consemnate la Centrala Riscului de Credit afectează negativ debitorii prin îngrădirea accesului la servicii bancare pe viitor, precizează BNR.

BNR asigură faptul că persoanele fizice și juridice care au apelat la facilitățile prevăzute în OUG nr.37/2020 nu sunt considerate clienți nebancabili și relațiile lor cu băncile nu vor fi în niciun fel afectate din această cauză, odată cu reluarea plăților. Cu toate acestea, subliniem că decizia de creditare a unui client este o decizie internă a creditorului, în conformitate cu politica proprie de creditare.



Citeste si