29 Octombrie 2021

Ranjeet Kapur, Citibank: FinTech-urile au nevoie de finanțări mai mari decât alte business-uri



Startup-urile FinTech care-și propun să schimbe sistemul financiar au nevoie de finanțări mai mari decât startup-urile care activează în alte domenii, punctează Ranjeet Kapur, FinTech Head, Comercial Bank Division la Citibank, în cadrul conferinței Future Banking Summit.

Principalele motive pentru care startup-urile FinTech au nevoie de finanțări mai mari pentru a putea livra produse inovatoare în spațiul financiar țin de modelul de business, care constă în cooperarea cu instituții financiare tradiționale, dar și de faptul că activează într-o industrie mult mai reglementată.

Reprezentantul Citibank le recomandă fondatorilor de startup-uri FinTech să aibă în primul rând răbdare în momentul în care sunt în căutarea unui partener din zona instituților bancare, deoarece procesul de achiziție din partea băncilor este unul lung, ce necesită mai multe aprobări și verificări în ceea ce privește respectarea reglementărilor în vigoare.

De partea cealaltă, Kapur pune accentul și pe o prezentare bine pusă la punct a soluției pe care antreprenorul din FinTech vrea să o ofere băncii și nu recomandă vânarea instituțiilor mari de la început.

”Un lucru pe care nu-l încurajez este acela de a merge către marile instituții financiare de la început. Din păcate, procesele sunt greoaie și necesită multe eforturi din partea FinTech-ului”, spune Kapur.

El recomandă orientarea către jucători mai mici din industrie în primul val de parteneriate, pentru a-i oferi FinTech-ului posibilitatea de a-și construi și îmbunătății produsul cu care să mearga apoi către instituțiile financiare mari. Nu în ultimul rând, reprezentantul Citibank menționează că antreprenorul trebuie să aibă o abordare centrată pe rezolvarea nevoilor, nu pe modul în care arată tehnologia folosită de startup-ul său.

”Când un FinTech vine la noi, vreau să știu cum ne poate ajuta să rezolvăm anumite probleme sau cum poate aduce mai multă valoare clienților pe care-i avem. Ca să vândă mai ușor trebuie să se concentreze pe problemele pe care le rezolvă sau pe valoarea pe care o oferă clienților instituției respective”, adaugă Ranjeet Kapur, FinTech Head, Commercial Bank Division la Citibank.

Urmărește discuția integrală care a avut loc la Future Banking Summit pe link-ul de mai jos



Citeste si