20 Noiembrie 2023

Avertisment ANAF: Nu vă sunăm să vă întrebăm de credite sau alte date personale



ANAF vine cu o serie de precizări după ce mai mulți contribuabili s-au plâns că sunt sunați de diverse persoane care se recomandă a fi de la Call Center ANAF, iar în cadrul apelurilor li se cer date personale sau informații despre credite.

ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc.

Fiscul a făcut o serie de precizări în legătură cu aceste situații, respectiv:

1. Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției;
2. Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE.

„Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, NU SOLICITĂ DATE PERSONALE. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal”, precizează ANAF.



Citeste si