6 Februarie 2024

ING Bank introduce geolocalizarea: vei vedea de unde se fac toate plățile tale



ING lansează serviciul de geolocalizare, o nouă funcționalitate în Home’Bank, cu scopul de a detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice.

Pentru oferirea unei protecții suplimentare clienților, sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate. Pentru activarea serviciului de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică, pentru a prelua coordonatele GPS.

Funcția de geolocalizare este folosită deja de fintech-ul Revolut, care ajută clienții să monitorizeze locurile din care sunt efectuate plățile.

Cum poți activa funcția de geolocalizare

Din aplicația Home’Bank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți. Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informația despre localizare chiar dacă serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.

Este important de menționat că ING nu folosește informatiile despre geolocalizare în scopuri comerciale, iar clienții pot opta oricând pentru dezactivarea serviciului.

„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă. Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca. Ce diferențiază și oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacțiile efectuate cu cardul, ci și operațiuni inițiate în aplicația bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank.” – Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.



Citeste si