Cu toate acestea, putine companii din lista de mai sus reprezinta o solutie viabila pentru Research in Motion.

Nokia este un candidat bun pe hartie, insa in ultima perioada compania finlandeza are mari probleme dupa scaderea vanzarilor si dupa ce a pierdut primul loc in randul celor mai mari producatori de telefoane mobile in favoarea lui Samsung la sfarsitul lui 2011. Pe langa aceasta, valoarea de piata a Nokia este de 11 miliarde de dolari in timp ce Research in Motion valoreaza 6 miliarde de dolari, un efort financiar mult prea mare pentru fostul lider din telecomunicatii.

O solutie viabila ar fi Samsung, care in acest moment are puterea financiara pentru a prelua o companie mare, insa specialistii nu cred ca producatorul sud-coreean si-ar dori un partener care e pe cale sa intre in faliment.

Nici Motorola, detinuta in acest moment de Google, nu este un candidat potrivit. Google a cumparat Motorola in special pentru a mari numarul de smartphone-uri pe care este instalat sistemul de operare Android si ar inregistra cheltuieli foarte mari daca ar trebui sa adapteze produsele Blackberry la noul software.

LG ar ramane singura optiune viabila. Este unul dintre cei mai mari producatori sud-coreeni de telefoane mobile din lume, ocupa locul al doilea pe piata din Statele Unite, insa modelele sale nu fac fata ofertei Samsung si Apple, care si-au adjudecat piata de smartphone-uri high-end.

Citeste si:

LG ar putea sa-si incerce norocul cu Research in Motion, insa are nevoie de multe resurse financiare, iar reputatia sa ar fi serios zdruncinata in cazul in care achizitia nu i-ar aduce avantajele de care are nevoie pentru a concura cu celelalte companii mari.

Per total, Research in Motion are cateva optiuni de cumparatori, insa nu sunt mari sanse ca o tranzactie sa se incheie prea curand din cauza ca producatorul canadian nu mai reprezinta o achizitie buna. Produsele sale s-au demodat si nu au tinut pasul cu vreamea, clientii sai s-au orientat catre noua generatie de telefoane inteligente, iar brandul Blackberry nu mai este sinomin cu inovatia de ultima ora.

Ramane de vazut daca compania va reusi sa isi revina sau daca va disparea.

Citeste si Marci celebre din IT&C aflate in impas. Ce sanse mai au sa fie salvate?