In Romania sunt zeci poate chiar sute de astfel de service-uri ale tuturor marilor branduri prezente pe plan local care se ocupa atat de asigurarea unei bune functionari in timpul perioadei de garantie cat si post-garantie - contracost. Dar la cat se poate ridica pretul interventiei pe un anumit dispozitiv defect? Acest lucru am incercat sa-l aflam de la specialistii in domeniu, intr-o analiza wall-street.ro.

In mod normal, in cazul in care un produs este in garantie, service-ul trebuie sa preia solicitarea clientului si sa o rezvolve in termenul legal, clientul fiind scutit de plata interventiei. Situatia se schimba in momentul in care produsul depaseste termenul garantiei.

Orice produs iesit pe usa fabricii dispune de un termen de 5 ani de suport tehnic de la orice vendor (producator - n.red), ceea ce se traduce prin asigurarea pieselor de schimb pe parcursul acestei perioade. Asadar, pe langa garantia tehnica oferita de producator (12-24 luni), clientul poate beneficia, indiferent de producator, de o garantie suplimentara de trei ani - separata de garantia tehnica - prin intermediul careia va putea primi piese de schimb pentru un anumit produs.

Una din gamele de produse cu rulaj foarte mare sunt laptop-urile, care pot intampina probleme de functionare.

Placa de baza si display-ul, cele mai costisitoare componente

Atat placa de baza cat si ecranul unui laptop sunt doua din cele mai costisitoare componente care se regasesc pe un astfel de dispozitiv.

“Display-ul unui laptop si placa de baza a acestuia sunt cele mai scumpe componente, putand ajunge sa reprezinte circa 2/3 din valoarea totala a unui notebook. La fel se intampla si in cazul unui service post-garantie pentru un astfel de produs. Spre exemplu, la un laptop in valoare de circa 1.000 euro, remedierea unei astfel de probleme poate costa chiar si 700 euro”, explica Viorel Grigore, seful departamentului tehnic din cadrul service-ului System Plus, unul din service-urile autorizate ale producatorilor HP si Dell cu activitate in Bucuresti asigurand mentenanta pentru peste 90% din echipamentele celor doua branduri.

Ciudat este insa ca la momentul achizitionarii unui astfel de produs clientul se orienteaza mai mult spre facilitatile pe care le ofera un astfel de produs (procesor, memorie, placa video - performante, dar si mobilitate).

“Solutionarea unei probleme la nivelul placii de baza presupune schimbarea intregii placi defecte cu una noua, care este comandata de la fabricile fiecarui producator. Remedierea unui laptop poate dura in functie de problema pe care o are, dar si de durata cu care soseste componenta necesara, insa nu mai mult de 30 de zile”, mai spune Grigore.

In termeni de business, compania System Plus, infiintata in 1992, a raportat la nivelul anului 2011 afaceri de 48 milioane lei (11 milioane euro)

Ecranul unui televizor, 80% din valoarea sa

Inlocuirea unui ecran defect cu unul nou in perioada de post-garantie poate fi o aventura pentru un client, acesta renuntand la efectuarea unei remedieri in schimbul achizitionarii unui dispozitiv nou.

“Remedierea post-garantie nu mai renteaza intrucat preturile produselor de profil au scazut foarte mult. Ecranul unui televizor cu tehnologia LCD poate costa si pana la 80% din valoarea televizorului, iar oamenii cand aud de suma renunta imediat”, spune Gheorghe Ionita, tehnician in cadrul Altheo, service autorizat Sony si Panasonic.