Dezvoltarea serviciilor de internet si a televiziunii de inalta definitie vor fi cele mai importante trenduri pe piata anul acesta, a declarat pentru wall-street.ro, Severina Pascu, directorul general al UPC Romania, unul dintre principalii jucatori in domeniu.
UPC este al treilea jucator pe piata de internet in ceea ce priveste numarul de utilizatori, dupa RCS&RDS si Romtelecom, insa ofera cele mai mari viteze, de pana la 150 de Mbps. Compania a investit peste o suta de milioane de euro in ultimii ani in lansarea serviciilor de internet de peste 100 de Mbps, anterior operatorul pierzand clienti in fata de celor de la RCS&RDS si Romtelecom pentru ca nu oferea viteze pe cat de mari isi doreau clientii.

„Anul acesta vom vedea o mai buna integrare a serviciilor, noi aplicatii care vor intensifica activitatea in mediul online si mobil si continuarea procesului de adoptie a smartphone-urilor si smart TV-urilor. Observam, la nivel de consumatori, cerinte si dorinte din ce in ce mai avansate, pe toate segmentele, axate tot mai mult pe interactivitate, interconectivitate si personalizare”, explica Pascu.

Ea adauga ca segmentul care va duce la cresterea pietei de telecomunicatii este internetul si ca acesta are si potentialul de dezvoltare cel mai mare. In iunie anul trecut, in Romania erau circa 9,6 milioane de utilizatori de internet, ceea ce inseamna ca 44% dintre romani sunt online, conform datelor Internet World Stats.

Pascu: Majorarea penetrarii internetului in mediul rural este critica

„Penetrarea internetului in mediul urban este mult mai mare decat in mediul rural astfel ca evolutia pietei va fi diferita in cele doua medii. In orase vom vedea o crestere continua atat a vitezei medii de internet cat si o intensificare a accesului de pe smartphone-uri si tablete. Astfel, experienta Wi-Fi si internetul de mare viteza vor deveni o prioritate. Chiar si la nivel european, penetrarea internetului reprezinta o prioritate si o zona de crestere economica. Si pentru noi poate constitui un element de dezvoltare si, in acest sens, majorarea penetrarii internetului in mediul rural este critica”, afirma managerul UPC.

Pascu mizeaza in acest an pe o stagnare a pietei de telecom, insa evolutia va fi influentata semnificativ de adoptia de tehnologii noi, de sprijinul guvernamental in privinta penetrarii internetului in zona rurala, dar si de situatia macro-economica.

Vrem sa ne dublam numarul de abonati de televiziune HD in acest an

Operatorul detinut de americanii de la Liberty Global va continua sa investeasca anul acesta in reteaua de internet pentru a extinde serviciul Internet Fiber Power, care in Bucuresti, Cluj Napoca, Ploiesti, Timisoara si Sibiu ofera viteze de pana la 150 de Mbps.

„Obiectivul pentru 2013 este extinderea acestui serviciu la nivel national”, spune Pascu.

La finalul lui 2012, in Bucuresti viteza medie de contractare era de 110 Mbps, adica 90% din contractele noi erau pentru segmentul 100-150 Mbps.

Sefa UPC spune ca pe langa internet, un alt domeniu care va duce la dezvoltarea pietei de telecomunicatii, este cel al serviciilor premium de televiziune, mai exact a serviciilor TV de inalta definitie (HD), 3D si DVR (digital video recorder- abonatii pot inregistra programele pe care doresc sa le vizioneze)

„Vom asista la o migrare a clientilor de televiziune analogica catre calitatea digitala, iar clientii de digital vor alege functii noi, pachete aditionale de canale. Cred ca exista un segment bine definit de consumatori dispusi sa plateasca ceva mai mult pentru a beneficia de avantajele tehnologiei de ultima generatie. Alaturi de internet, televiziunea HD va fi vedeta pietei in 2013. Estimez ca aceasta va castiga tot mai multi adepti in 2013. Ne asteptam la dublarea vanzarilor de abonamente HD in anul care vine”, explica Severina Pascu.

UPC are 17 canale HD, fiind compania cu cea mai mare grila de canale HD transmise prin cablu. Operatorul a lansat televiziunea HD in toamna lui 2009, compania ajungand la circa 35.000 de clienti in iunie anul trecut, conform celor mai recente date oferite de operator.

UPC este singurul operator care poate oferi abonatilor continut 3D.

„Nu vom ignora niciun segment, insa este clar ca internetul si televiziunea digitala vor fi segmentele in care vom investi mai mult. Ne vom concentra pe o crestere organica, pe dezvoltarea de servicii in zonele unde suntem prezenti. vom continua investitiile pentru a lansa serviciile de Internet 150 Mbs in alte orase, ne vom concentra pe interactivitate in zona de TV, incercand sa consolidam pozitia pe segmentul de televiziune digitala 3D-HD si vom incerca sa completam oferta cu pachete noi de continut”, spune Pascu.

UPC avea la finalul lui septembrie anul trecut 1,67 milioane de abonamente (RGU- unitati generatoare de venituri), in plus cu 20.600 de abonamente comparativ cu iunie 2012 si cu 120.000 mai mult fata de septembrie 2011.

Astfel, compania inregistrat la finalul lui septembrie anul trecut circa 446.400 de clienti de televiziune analogica, aproximativ 404.200 de utilizatori de cablu digital, 296.100 de abonati de televiziune digitala prin satelit, 316.700 de clienti de internet si 212.200 de utilizatori de telefonie fixa.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri