14 Ianuarie 2013

Vanzarile de PC-uri au scazut in perioada sarbatorilor pentru prima data in ultimii 11 ani



Vanzarile de computere au scazut cu 6,4% la nivel mondial in ultimele trei luni ale anului trecut, marcand primul declin din 2001 in perioada sarbatorilor de iarna, deoarece consumatorii au preferat tabletele si smartphone-urile, promovate mai agresiv de retaileri, potrivit datelor IDC date publicitatii de Mediafax.

Piata PC-urilor a scazut cu 3,2% anul trecut, in special din cauza performantei slabe din perioada sarbatorilor, noteaza compania de cercetare IDC intr-un raport citat de Bloomberg. In 2011, vanzarile de PC-uri au crescut cu 1,7%.

Cererea de PC-uri nu a fost sprijinita semnificativ de lansarea sistemului de operare Windows 8 la sfarsitul lunii octombrie, precizeaza IDC. Noua platforma software a Microsoft este prima generatie a Windows dezvoltata pentru interfata cu ecran tactil si optimizata pentru tablete.

"Pierduti in lupta de a incerca sa promoveze un PC focusat pe interfata touch, producatorii nu au pus suficient de mult accent pe celelalte caracteristici ale platformei, pe siguranta, fiabilitate si eficienta", comenteaza analistul Jay Chou de la IDC.

Potrivit datelor IDC, Hewlett-Packard (HP) s-a mentinut pe primul loc in topul vanzarilor de PC-uri la nivel mondial in ultimul trimestru al anului trecut, cu o cota de piata de 17%. Pe locul al doilea se gaseste compania chineza Lenovo (16%), urmata de Dell (11%). Vanzarile Dell au coborat cu 21% in perioada analizata.

Compania de cercetare de piata Gartner estimeaza ca Lenovo a depasit HP inca din trimestrul al treilea al anului trecut, insa raportul IDC include si statiile de lucru mai puternice utilizate in domenii precum ingineria, arhitectura sau dezvoltarea jocurilor video.



Citeste si