Romanii au cumparat anul trecut 846.000 de televizoare, acesta valorand circa 256 de milioane de euro, adica aproximativ 86,5% din intreaga piata de electronice, evaluata la circa 296 milioane de euro, conform datelor oferite de compania de cercetare GfK Romania.
Restul de 40 de milioane din piata de electronice au fost reprezentate de vanzarile de DVD playere sisteme audio, console video si camera video.

Pe de alta parte, din suma de 256 milioane de euro pe care romanii au cheltuit-o anul trecut pentru a-si cumpara televizoare, in jur de 6 milioane de euro au fost pentru modele cu tub catodic (fata de 70 mil. euro in 2007), iar restul pentru modele cu ecran plat, dublu fata de 2007.

Totodata, in jur de o treime (84 milioane de euro) din vanzarile de televizoare cu ecran plat au fost pentru modele Smart si 3D.“Efortul financiar pentru un astfel de model este inca semnificativ, un aparat de acest fel de 32 inch fiind in medie cu 50% mai scump decat unul de 32 inch fara aceste functii”, explica Ciprian Hatneanu, subregional manager pentru Europa de Est pe divizia de consumer choices in cadrul companiei de cercetare GfK.

De asemenea, dintre cele 846.000 de televizoare cumparate de romani anul trecut. circa 750.000 de exemplare au fost cu ecran plat (LCD, LED, plasma, 3D, Smart TV), iar restul de 96.000 cu tub catodic (CRT).

Diagonala cea mai bine vanduta in Romania anul trecut (43% din vanzarile televizoarelor cu ecran plat) a fost cea de 30-32 inch (76-81 de centimetri).

“Preferinta consumatorilor se indreapta si catre diagonale mai mari de 40 de inch, acestea reprezentand o treime din piata si continuand ascensiunea”, mai spune Hatneanu.

Afla mai multe in textul:
GfK: Romanii au cumparat 850.000 de televizoare anul trecut. 1 din 10 a fost cu tub

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri