14 August 2013

Operatorii de telefonie mobila vor tarifa nediferentiat apelurile in retea si cele din afara retelei



Cosmote, Orange, RCS&RDS si Vodafone vor lansa oferte prin care propriii clienti vor putea apela utilizatorii altor retele la tarife nediferentiate pentru a elimina "ingrijorarile" Consiliului Concurentei cu privire la un posibil abuz de pozitie dominanta practicat de operatori in propria retea, transmite agentia Mediafax.

UPDATE, 18:19: Citeste declaratia lui Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei: Primele oferte cu preturi nediferentiate intre retele ar putea aparea anul acesta

STIREA INITIALA: Angajamentele celor patru operatori de telefonie mobila sunt prezentate intr-un document prezentat de Consiliul Concurentei.

"Fiecare dintre operatorii de telefonie mobila din Romania detine o pozitie de monopol pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie. Pe site-ul institutiei au fost publicate angajamentele propuse de Cosmote, Orange, RCS & RDS si Vodafone pentru inlaturararea ingrijorarilor concurentiale ce au condus, in 2011, la declansarea din oficiu a investigatiei referitoare la o posibila discriminare in ceea ce priveste nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei individuale (a fiecarui operator mobil)", se arata intr-un comunicat al Consiliul Concurentei.

Consumatorii vor plati tarife mai mari, ceea ce poate afecta mediul concurential.
Potrivit Consiliului Concurentei, cei patru operatori practica tarife diferentiate de terminare a apelurilor in functie de originea acestora (apeluri initiate si terminate in aceeasi retea, respectiv apeluri initiate intr-o retea si terminate in alta retea).
Diferenta dintre tarifele pentru apeluri initiate si terminate in aceeasi retea si cele pentru apelurile initiate intr-o retea si terminate in alta retea este excesiva, se spune in comunicat.
"Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail, afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele", se mai spune in comunicat.
Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.
Angajamentele partilor sunt monitorizate pe o perioada stabilita prin decizie a Consiliului Concurentei, verificarea indeplinirii acestora fiind realizata de catre autoritatea de concurenta sau de catre un mandatar desemnat in acest sens.
In cazul neindeplinirii angajamentelor, compania poate fi sanctionata cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri.
Pe parcursul procedurii Consiliul Concurentei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigatia, daca se constata anumite nereguli.
Consiliul Concurentei invita persoanele fizice sau juridice interesate de actiunile operatorilor investigati pe pietele relevante sa trimita observatii cu privire la angajamentele propuse de acestia pana la 30 august.



Citeste si