Diferentele mari intre tarifele pentru apelurile in propria retea si cele in afara retelei sunt o metoda prin care operatorii de telecomunicatii penalizeaza clientii care folosesc serviciile altei companii si prin care impiedica dezvoltarea competitorilor, a declarat pentru wall-street.ro, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei (CC).
Institutia a inceput in 2011 o investigatie, din oficiu, cu privire la o posibila discriminare in ceea ce priveste tarifele pentru apelurile in propria retea a operatorilor si in cele catre alte retele.

“Diferenta dintre tarifele pentru apeluri initiate si terminate in aceeasi retea si cele pentru apelurile initiate intr-o retea si terminate in alta retea este excesiva. Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail, afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele", scrie in raportul Consiliului Concurentei.

Pentru a elimina posibilele probleme anticoncurentiale, cei patru operatori investigati- Orange, Vodafone, Cosmote si RCS&RDS- au propus CC sa lanseze oferte care sa contine tarife nediferentiate pentru apelurile intra si extra retea.

CC vrea sa ia o decizie pana la finalul lui septembrie

Cei interesati pot vedea propunerile celor patru companii pe site-ul CC si pot aduce observatii operatorilor pana la 30 august.

“Daca anumiti agenti economici vor solicita acest lucru, termenul s-ar putea prelungi cu inca 15 zile. Deci in maximum o luna se va termina perioada de consultare. Ulterior, daca nu vor exista observatii foarte importante fata de angajamentele companiilor, acestea vor fi acceptate in forma actuala. Insa, in cazul in care vor exista sugestii importante, acestea vor fi trimise catre operatori pentru a-si modifica propunerile. Noi estimam ca pana la finalul lui septembrie vom lua o decizie legata de angajamentele companiilor”, a explicat seful CC pentru wall-street.ro.

Chiritoiu a adaugat ca, astfel, pana la finalul anului ar putea aparea primele oferte cu tarife nediferentiate intre retele.

De altfel, Nikolai Beckers, directorul general al Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, precizeaza in angajamentul luat catre CC ca prima astfel de oferta nu va fi dezvoltata mai tarziu de o luna de la data primirii deciziei Concurentei.

Daca operatorii nu isi respecta promisiunile vor fi amendati cu pana la 10% din cifra de afaceri.

Chiritoiu: Preturile similare vor duce la o scadere a tarifelor telecom si la cresterea concurentei

“Nu este OK sa exista tarife substantial diferite intre apelurile in propria retea si cele in alte retele, pentru ca nu exista o justificare legata de costuri. Practic, aceasta este o metoda prin care operatorii isi penalizeaza clientii care folosesc alte retele si prin care impiedica dezvoltarea altor companii. Noi nu spunem nivelul maxim de pret care poate exista, pentru ca acesta este rolul autoritatii de reglementare”, a mai spus Bogdan Chiritoiu.

El a mai mentionat ca preturile similare pentru apelurile intre retele vor duce la o scadere a tarifelor de telecomunicatii si la o crestere a concurentei in domeniu.

Oficialii Orange si Vodafone Romania, cei mai mari jucatori din telecomul local, au precizat ca nu comenteaza pe aceasta tema, in timp ce ceilalti doi operatori nu au raspuns inca solicitarilor wall-street.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri