Grupul LPP își crește capacitatea de a onora numărul în creștere de comenzi online pe piețele dinamic dezvoltate ale Europei de Sud-Est. Noua unitate a LPP Logistics, compania care asigură logistica mărcilor Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay, extinde capacitatea operațională a infrastructurii e-commerce din regiune și eficientizează procesele de picking și expediere.
Amplasarea strategică în comuna Bolintin-Deal, lângă București, scurtează rutele de livrare și permite o onorare mai rapidă a comenzilor pe piețele-cheie ale regiunii.
Deschiderea rapidă a depozitului, „esențială” în contextul incendiului care a oprit recent unul dintre depozitele LPP
Compania precizează că noua investiție din România reprezintă un pas important în consolidarea prezenței puternice a Grupului LPP în Europa de Sud-Est. Este cea mai modernă și mai automatizată infrastructură logistică din această parte a Europei.
„Robotizarea avansată și tehnologiile inovatoare permit deservirea eficientă din punct de vedere al costurilor a piețelor din regiune și livrări semnificativ mai rapide către clienți, în timp ce ne întăresc potențialul operațional. Proiectul susține strategia noastră de dezvoltare pe termen lung și ne permite să scalăm operațiunile într-un ritm adaptat dinamicii crescute a vânzărilor online ale Grupului LPP”, precizează Sebastian Sołtys, Președinte, LPP Logistics.
Centrul a fost lansat cu peste o lună înainte de termen. Adaptarea completă a noului spațiu - inclusiv instalarea și punerea în funcțiune a sistemelor de automatizare – a durat mai puțin de 3,5 luni. Această agilitate s-a dovedit esențială în contextul incendiului recent care a provocat oprirea unuia dintre depozitele e-commerce. Deschiderea accelerată a noii unități a permis reluarea fluentă a operațiunilor logistice la Bolintin-Deal.
Reamintim că un incendiu puternic a pornit la finalul lunii iunie la un depozit al LPP, situat pe autostrada AI, în județul Giurgiu.
Roboți, sortatoare, 80.000 de comenzi pe zi
Noul depozit poate stoca până la 7,5 milioane de articole de îmbrăcăminte și accesorii. Este echipat cu 630.000 de spații de depozitare automate înalte, deservite de 766 de roboți autonomi, responsabili cu plasarea și mutarea containerelor cu marfă și cu transferul acestora către operatorii care realizează picking-ul produselor.
Compania precizează că procesul se desfășoară în modelul „goods-to-person”, astfel încât angajații nu trebuie să se deplaseze pe trasee tradiționale de picking specifice depozitelor e-commerce. Aceasta crește eficiența operațiunilor și îmbunătățește ergonomia muncii.
Împărțirea produselor pe comenzi individuale este susținută de sortatoare robotizate, operate în total de 328 de unități autonome. Depozitul dispune de numeroase stații de ambalare, iar lungimea benzilor transportoare automate care le deservesc ajunge la aproape un kilometru. În final, un sortator pentru expediții cu o capacitate de până la 14.000 de colete pe oră, funcționând la o viteză de 2 m/s, va asigura sortarea către destinații. Această configurație a infrastructurii va permite procesarea a peste 80.000 de comenzi pe zi.