Cum functioneaza serviciul unic de urgenta 112

Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), a explicat pentru wall-street.ro cum functioneaza serviciul unic pentru apeluri de urgenta 112.

Declaratie Catalin Marinescu:

„Furnizorii de retele publice de telefonie au obligatia de a pune la dispozitia Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU) informatii de localizare primara a apelantului, indiferent de tipul retelei sau de echipamentul terminal utilizat de acesta, pentru toate categoriile de apeluri catre serviciul de urgenta 112.

Furnizorii de retele publice mobile de telefonie au obligatia de a transmite informatia de localizare primara a apelantului, la initierea fiecarui apel, sub forma unui identificator de celula si, daca este disponibil acest parametru, sub forma unui identificator de sector de celula (cell-id/sector-id) pe reteaua de semnalizare, la initierea apelului, utilizand sistemul de semnalizare pe canal comun nr. 7.

Informatia de localizare primara transmisa este de forma unui sir de digiti si identifica in mod unic o celula sau un sector de celula din reteaua publica mobila de telefonie din care a fost initiat apelul catre 112.

Pe baza acestui sir de digiti, administratorul SNUAU (n.red. Serviciul de Telecomunicatii Speciale) efectueaza o interogare a bazei de date pusa la dispozitie de catre operatori, obtinand astfel informatiile geografice de localizare a celulei sau a sectorului de celula din care s-a initiat apelul de urgenta, impreuna cu toate caracteristicile suplimentare existente in baza de date.

Citeste si:
Seful ANCOM: Operatorii cer multe, nu le putem lua in seama pe toate
La pranz cu seful ANCOM:...

Legislatia din Romania este aliniata normelor europene in privinta localizarii apelurilor la 112. In Romania, ca si in restul statelor europene, localizarea apelurilor de telefonie mobila se realizeaza la nivel de celula/sector de celula a retelei de telefonie mobila”, a afirmat Catalin Marinescu (foto).

Pe de alta parte, oficialii Teamnet International, compania care a dezvoltat partea de software si localizare pentru sistemul 112, au afirmat ca o aplicatie geografica pozitioneaza pe harta apelurile initiate de pe telefoanele mobile folosind informatiile transmise de catre operatorii de telefonie mobila.

"Pe harta se vizualizaza o forma geometrica ce reprezinta celula sau sectorul de celula din care a fost initiat apelul. Timpul de localizare a apelulului si deci de identificare a celulei din care a fost initiat apelul este de aproximativ 5 secunde. Localizarea unui apelant are o precizie ridicata in zonele dens populate datorita numarului foarte mare de antene. In zone putin sau deloc populate cum este cazul acestei situatii (n.red. accidentul aviatic din Muntii Apuseni), antenele se gasesc la distante de pana la 30 de kilometri, iar suprafata in care este localizat apelantul este direct proportionala", au explicat reprezentantii Teamnet.

Citeste si:
ANCOM a amendat Telekom România cu 700.000 de lei
ANCOM a amendat Telekom...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri