Comerciantii nu vor mai putea oferi gratuit potentialilor clienti tutun si alcool la vanzarea sau prezentarea unei oferte de vanzare a unui asemenea produs, Guvernul hotarand sa opreasca aceasta practica, denumita "vanzare cu prime", pentru incasari mai mari, scrie Mediafax.

Decizia a fost luata de Guvern printr-o ordonanta de urgenta care modifica actualul Cod Fiscal.

Ordonanta prevede ca, prin derogare de la prevederile Ordonantei privind comercializarea produselor, vanzarile cu prime catre consumator nu se aplica pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevazute la articolul 206, alineat 61, din Codul Fiscal. Produsele mentionate la acest articol sunt bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, si tutunul prelucrat.

Motivatia Guvernului este ca aceasta practica comerciala, sub forma vanzarilor cu prime, conduce la diminuarea veniturilor bugetare in cazul anumitor produse accizabile.

Legislatia in vigoare defineste vanzarea cu prime drept acea practica comerciala prin care, la vanzarea sau oferta de vanzare de produse/servicii, se ofera consumatorului cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii.

Citeste si:
Cum au „zburat” ilegal niște pachete de țigări între Ucraina – România
Țigările au făcut un zbor...

In opinia Executivului, acest tip de vanzari sunt atractive pentru consumatori, reprezentand o invitatie deschisa la fumat, in cazul produselor din tutun.

Pentru a revolva problema, Guvernul a decis sa intervina in comert si sa restrictioneze aceasta practica, prin modificarea Codului Fiscal.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri