28 Iulie 2006

Google cedeaza in privinta click-urilor false



Google detine cel mai utilizat motor de cautare din lume si acest fapt ii ofera o pozitie de monopol pe piata publicitatii online. Mai multi advertiseri s-au plans insa de incarcarea facturilor pentru publicitatea plasata de Google si, dupa mai multe luni de dispute, liderul pietei a decis sa cedeze in favoarea clientilor sai.

Google a anuntat ca va oferi toate informatiile cerute de advertiseri, informatii care ar lamuri problema click-urilor false, scrie presa internationala. Mai multi jucatori de pe piata publicitatii online au acuzat compania americana de incarcarea facturilor de plata cu click-uri care de fapt nu exista. Advertiserii au acum posibilitatea de a 'vedea' toate click-urile taxate de catre Google, precum si pe cele pe care compania americana le trateaza ca fictive – click-uri pe bannere efectuate de aceeasi persoana in mod repetat sau printr-un soft automat.

Google vinde spatii publicitare prin intermediul unor licitatii privind anumite cuvinte sau combinatii precise de cuvinte cheie. Castigatorii acestor licitatii au prioritate in ceea ce priveste plasarea bannerelor langa rezultatele oferite de Google pentru cautarile online, companiile platind de asemenea si fiecare click in parte efectuat. Acest sistem a starnit numeroase controverse, companiile temandu-se de click-urile care ar putea veni din partea unui rival (majorand astfel factura proprie), Google fiind in acelasi timp suspectat de taxarea unor click-uri inexistente.

Potrivit unui studiu intocmit de Click Forensics, o companie specializata in identificarea click-urilor frauda, aproximativ 14,1% din click-urile efectuate in Q2 pe bannerele plasate prin intermediu Google prezinta un risc ridicat de fraudare.

Concesia facuta de Google vine dupa in martie a acceptat sa plateasca despagubiri advertiserilor, valoarea acestora ridicandu-se la 90 de milioane de dolari. Oferta era adresata tuturor advertiserilor care au folosit in ultimii patru ani serviciile de postare ale anunturilor publicitare oferite de Google, atat timp cat se poate demonstra pe baza facturilor ca respectivele click-uri nu au existat.

Chiar si in urma acestor decizii, advertiserii nu sunt foarte increzatori in corectitudinea companiei americane, dorind ca o a treia parte, neutra, sa realizeze contorizarea click-urilor. In raspuns Google a mai anuntat ca lucreaza la un sistem care sa denote si o actiune in plus a utilizatorului de Internet vis-a-vis de banner (cum ar fi inregistrarea la un newsletter).



Citeste si