18 Februarie 2015

Orange: venituri in scadere, insa mai multi clienti si consum de date in crestere



Anul trecut veniturile Oranga Romania au ajuns la 909 milioane de euro, din care 233 milioane de euro in ultimul trimestru. Veniturile totale au inregistrat o scadere cu 2,7% fata de 2013, din cauza impactului tarifelor de interconectare. Eliminand acest impact, cresterea veniturilor din 2014 fata de cele inregistrate in anul anterior este de 4,2%.

La finalul anului 2014, Orange avea 10.531.000 de clienti, cu o crestere de 95.000 comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Si Vodafone, principalul concurent al Orange, a fost lovit de tarifele de interconectare, in ultimul trimestru calendaristic compania inregistrand venituri in scadere cu 5,8%.

In 2014 consumul de date mobile si-a continuat trendul ascendent, inregistrand o crestere cu 85% in trimestrul patru din 2014 fata de perioada similara a anului trecut. Pentru sustinerea acestei evolutii, Orange a continuat procesul de investitii masive in modernizarea retelei si in extinderea acoperirii 3G, 4G si 4G+. La sfarsitul anului, operatorul telecom acoperea 92% din populatia urbana, 62% acoperire totala, si avea servicii la viteze 4G in toate abonamentele actuale.

Vanzarile de smartphone-uri si tablete 4G au fost de 4 ori mai mari in ultimul trimestru al anului trecut fata de aceeasi perioada din 2013, la aceasta evolutie contribuind si cresterea la 86 de modele de smartphone-uri si tablete 4G in magazinele noastre in cursul anului 2014. In corelatie directa cu aceasta evolutie traficul de date 4G efectuat de clienti a crescut cu 87% in trimestrul patru fata de trimestrul trei al 2014.

In 2014, serviciul Orange TV s-a imbogatit la nivel de continut, canale noi, calitatea platformelor si noi versiuni ale aplicatiei. La sfarsitul anului, serviciul Orange TV a inregistrat peste 157.000 de abonati. Aplicatia Orange TV Go, prin care clientii pot urmari in miscare pana la 78 de canale TV, filme si seriale pe smartphone si tableta, a fost descarcata de la lansare pana la sfarsitul anului trecut de peste 1.100.000 de ori.

“In 2014 a devenit tot mai evident ca digitalizarea face parte din viata romanilor. Aceasta este directia in care am investit in ultimii ani, asigurand o retea performanta si stabila care sa sustina, alaturi de serviciile traditionale, noile tendinte de consum: internet mobil de mare viteza si servicii de continut tot mai inovatoare si mai accesibile. Serviciul Orange TV a avut o crestere semnificativa, ca dovada a faptului ca romanii incep sa priveasca altfel la televizor”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania.

Citeste si cel mai recent interviu amplu oferit de Fallacher in presa - "Digitalul, o revolutie la fel de mare ca trecerea de la societatea agrara la cea industriala".



Citeste si