Deloitte Romania: Operatorii isi pot creste ARPU intrand pe noi piete

Principala provocare a operatorilor telecom prezenti in Romania ramane venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) care este la un nivel foarte scazut, lucru care pune in pericol investitiile companiilor, a declarat Ahmed Hassan, country managing partner al companiei de consultanta Deloitte Romania, in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

“Cea mai mare provocare in telecom este si va continua sa fie faptul ca venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) continua sa fie foarte mic. Daca continua asa, majoritatea operatorilor telecom nu vor putea oferi servicii la aceeasi calitate precum ofera in Vestul Europei. Este o zona unde trebuie sa ne uitam pentru servicii mai inovative pentru consumatori astfel incat veniturile sa creasca. Pe de alta parte, un lucru bun pentru telecomul romanesc este ca o tara in care conteaza foarte mult partea de lifestyle, romanii sunt mereu la moda. Acesta este un lucru bun si apreciat, iar oamenii sunt dispusi sa plateasca. De aceea o vedem o cerere mare pentru smartphone-uri si pentru branduri mari de smartphone. Romania este o tara bine clasata fata de alte tari europene in ceea ce priveste utilizarea de smartphone-uri cunoscute ca brand", afirma managerul

El adauga ca romanii vor sa foloseasca aplicatiile si gadgeturile noi, imediat ce apar.

"Astfel, vom vedea o crestere si pentru altfel de tipuri de gadgeturi, precum bratari pentru masurarea sanatatii, a energiei. Romania este o tara cu o buna adoptie a noutatilor. Deci, trebuie ca operatorii sa intre pe noi piete ca sa isi creasca veniturile", explica Hassan.

De exemplu, Orange si Vodafone se extind in zona de plati prin intermediul telefonului, iar RCS&RDS isi doresc sa intre pe piata de energie.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri