30 Iunie 2015

Jean Francois Fallacher, Orange: Cea mai importanta decizie a carierei a fost sa trec de pe cercetare in vanzari



Jean Francois Fallacher, CEO al Orange Romania, cea mai mare companie de telefonie mobila, cu peste 10 milioane de clienti, spune ca cea mai importanta decizie a carierei sale a fost chiar la inceput cand s-a mutat din domeniul cercetarii in zona de vanzari.

Fallacher conduce Orange Romania din iunie 2011.

Managerul, cu o experienta de peste 20 de ani in telecomunicatii, s-a specializat intai in tehnologie, iar apoi si-a continuat studiile in zona de business. Astfel, in 1990 a absolvit École Polytechnique, iar in 1992 École Nationale Supérieure des Télécommunications din Paris. In 1999 si-a continuat studiile cu programul International Business Development la ESSEC Business School.

A inceput sa lucreze in domeniu in 1992 in zona de cercetare si dezvoltare, dar pentru simtea ca nu este chiar locul potrivit pentru el, in 1995 a facut o schimbare majora, specialinzandu-se in vanzari. De aceea ii si sfatuieste pe tinerii aflati la inceput de cariera sa faca ce le place, sa nu stea mult timp intr-un loc care nu ii reprezinta.

“In cercetare si dezvoltare esti putin izolat, iar eu simteam nevoia sa ma intalnesc cu oameni, sa interactionez. Apoi, in vanzari, am invatat cel mai mult. In primul rand am invatat ca vanzarile sunt mai ales despre a-i asculta pe oameni”, afirma managerul.

Fallacher: Cand am inceput sa lucrez, Google nici nu exista

Spune ca a avut o sansa incredibila sa intre in domeniul telecomunicatiilor in 1992 cand Internetul era abia la inceput.

“Era ceva magic. In Franta erau doar 10 site-uri, iar Google nu exista. Despre Google am aflat abia in 1999, cand eram in Olanda”.

Cea mai importanta decizie in mandatul de CEO al Orange Romania

Daca la inceputul carierei, cea mai importanta decizie a fost sa treaca din zona de cercetare in cea comerciala, in schimb, in cei patru ani de cand a preluat conducerea Orange Romania, a fost lansarea Orange TV, serviciul de televiziune prin satelit. De la lansarea din 2012, acesta a atras 190.000 de clienti.

„TV-ul a fost un pariu, am avut multe intrebari legate de aceasta lansare. Atunci cand intri pe o piata noua sunt investitii importante si este un risc, mai ales daca intri tarziu, cum a fost cazul nostru. A fost chiar un pariu”, mai spune Fallacher.

Afla mai multe din articolul: Interviu mobil cu Jean-Francois Fallacher, CEO Orange: As putea trai in Romania. Ma simt ca acasa



Citeste si