Companiile din Romania au inceput sa investeasca mai mult si pe termen lung in campanii de marketing online, orientandu-se catre servicii end-to-end (de la dezvoltare software, infrastructura pana la marketing online), potrivit Zitec, unul dintre principalii producatori locali de produse si aplicatii software, care are un departament special de performance marketing.

Companiile de pe piata locala au inteles utilitatea promovarii in mediul online si, in plus, si-au imbunatatit know how-ul in aceasta directie. Acestea au renuntat la campanii punctuale in favoarea strategiilor pe termen lung, bine puse la punct, au observat oficialii Zitec, companie care anul acesta a inregistrat o crestere constanta de servicii de marketing online.

Astfel, in fiecare luna, departamentul de performance marketing al Zitec a raportat o crestere de cel putin 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu luna similara a anului trecut.

De asemenea, fata de anii trecuti, oficialii Zitec observa o crestere a nivelului de know-now in ceea ce priveste acest tip de servicii in randul clientilor noi.

”In continuare facem foarte mult training cu clientii nostri si incercam sa ridicam nivelul cunostintelor tehnice. Aceasta abordare ne ajuta mult in retentia clientilor, dar se vad rezultate pozitive si in ceea ce priveste deschiderea clientului catre o abordare integrata a strategiei la nivel de canale. Am reusit sa mutam discutia de la management de campanii PPC sau actiuni SEO la strategia online prin care reusim sa ne atingem obiectivele de business, indiferent de mixul de canale si mesajul pe care dorim sa il transmitem”, spune Ioana Slobozianu, Head of Online Marketing, Zitec.

Cum definim o strategie de performance marketing pe termen lung

Performance marketing vizeaza cresterea vanzarilor si generarea de leaduri, iar clientii Zitec au nevoie de ele pentru a-si sustine business-ul in mod constant. Asadar, campaniile de acest tip nu sunt punctuale sau temporare. De altfel, clientii au inteles ca nu trebuie sa intrerupa investitiile si ca e necesar sa mentina o activitate permanenta in aceasta zona.

”Practic, functionam ca un departament de marketing al clientilor nostri, ceea ce inseamna ca ne integram in strategia lor pe termen lung. Majoritatea campaniilor sunt recurente si avem pentru fiecare client intre 3 si 20 de astfel de campanii, care se autosustin din vanzari”, puncteaza Ioana Slobozianu.

Astfel, rezultatele campaniilor de performance marketing sunt vizibile imediat, chiar daca sunt variabile in functie de efort si bugetul investit. Mai mult, pe masura ce nivelul de implementare a strategiei avanseaza, indicatorii de performanta urmariti cresc treptat si constant de la luna la luna.

Cat costa marketing-ul online si de ce bugetul nu ar trebui sa fie o problema

Cand vorbesc de campanii de marketing online, unii antreprenori tind sa fie rezervati, gandindu-se ca bugetul ar trebui sa fie destul de ridicat, pentru ca rezultatele sa fie vizibile.

Totusi, aceasta abordare poate fi inselatoare:

”In cazul campaniilor de performance marketing mi se pare important sa urmaresti un echilibru intre investitie si return. Atat timp cat ROI-ul este pozitiv, nu ar trebui sa existe blocaje la nivel de buget investit. Clientii care inteleg acest lucru ajung in scurt timp la break-even, ceea ce inseamna ca bugetul se autosustine din rezultate”, explica Ioana Slobozianu.

Cine poate sa apeleze la servicii de performance marketing

In ceea ce priveste profilul de business pentru care o campanie de performance marketing ar fi benefica, oficialul Zitec considera ca atat timp cat exista interes pentru produsele si serviciile tale online, poti derula o astfel de campanie. Insa este important sa poti masura in timp real rezultatele, pentru a putea optimiza campaniile.

”Exista si cazuri speciale, cum ar fi business-urile in care utilizatorii evita conversia online si trec direct in offline. Utilizatorul suna direct la numarul de pe site, merge in showroom, prefera sa mearga direct in restaurant, fara sa treaca printr-un proces de rezervare sau sa foloseasca un cupon, sa completeze un formular sau sa treaca prin procesul de check-out. In aceste cazuri, lucram in strans parteneriat cu clientii nostri pentru a obtine indicatorii de performanta din realitatea offline si pentru a optimiza campaniile. Rezultatele ajung sa fie inzecite”, mentioneaza Ioana Slobozianu.

In primul semestru al anului, ponderea serviciilor de performance marketing in cifra de afaceri a Zitec este de 15%, fiind in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru anul viitor, compania si-a propus o crestere cu doua cifre procentuale pe acest segment de business.

Clienti mai multi inseamna angajati mai multi

Zitec a atras anul acesta, pana in luna septembrie, 13 clienti noi pe servicii de online marketing, atat din Romania, cat si din UE sau SUA, din industrii variate: e-commerce, asigurari, restaurante, piese auto, service auto, B2B. Acestora li se adauga proiecte CSR derulate de colaboratori mai vechi ai Zitec, care anul acesta au initiat diverse actiuni, cum ar fi campania de donatii pentru Nepal “Joy4Nepal”, organizata de cunoscutul alpinist roman Alex Gavan.

”Ne ajuta foarte mult si faptul ca putem furniza servicii end-to-end si ca aproximativ jumatate din portofoliul nostru de clienti solicita un pachet de servicii Zitec in care includem mai multe solutii - de la dezvoltare website si webdesign, la aplicatii mobile si hosting in cloud”, subliniaza Ioana Slobozianu.

Deoarece portofoliul de clienti este in continua crestere, Zitec si-a propus sa faca noi recrutari. In acest sens, compania a derulat in aceasta vara un internship de Online Marketing care se va finaliza curand si in urma caruia noi specialisti se vor alatura echipei. In plus, in lunile urmatoare, Zitec va cauta noi colegi pasionati de online si performance marketing.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri