Aproximativ 70% dintre clientii site-ului sunt femei. Barbatii, desi reprezinta 30% dintre cumparatori, genereaza 45% din vanzari datorita comenzilor mai mari. Astfel, in ultimele 30 de zile comanda medie a fost de circa 270 de lei in cazul femeilor si 380 de lei pe segmentul de produse pentru barbati.

Clientii au in medie 25-35 de ani.

Prima campanie pe televiziune

Luna trecuta, FashionUp a avut aroximativ 250-300 de clienti pe zi, insa de curand compania a lansat prima sa campanie de promovare pe televiziune, iar managementul se asteapta ca numarul cumparatorilor sa se dubleze in perioada urmatoare.

"In octombrie credem ca site-ul va ajunge la 500-600 de clienti pe zi, iar de Black Friday la in jur de 30-35.000 de comenzi. Am lansat campania pe televiziune in urma cu zece zile, iar la cinci secunde dupa difuzarea reclamei au intrat 1000 de oameni pe site. A cazut site-ul, insa mai putin de cinci minute si-a revenit. In prima saptamana de la lansarea reclamelor pe TV, s-au dublat vanzarile”, a explicat Stanciu.

Anul acesta FashionUp a investit 500.000 de euro in marketing, dintre care 200.000 in promovare pe televiziune. Vanzarile site-ului ar putea ajunge anul acesta la 3-3,5 milioane de euro, insa cifra depinde de rezultatele campaniei TV.

Comanda medie: 320-350 de lei

Comanda medie pe site 320-350 de lei. Vara, suma este in jurul a 230-250 de lei, iar in lunile de iarna 400 de lei. De asemenea, clientii se intorc pe site sa cumpere odata la 43 de zile.

Pe site sunt publicate in jur de 25.000 de produse de la peste 440 de branduri, iar in jur de 70% dintre articole sunt pentru femei.

Cel mai bine vandute produse sunt incaltamintea, rochiile, jachetele si paltoanele in cazul femeilor, in timp ce pe segmentul barbatilor produsele cu cel mai mare succes sunt ceasurile si incaltamintea. De altfel in jur de 50% din cifra de afaceri este reprezentata de vanzarile de pantofi.

In Ungaria clientii cheltuiesc cu 50% mai mult per achizitie

In 2012, FashionUp s-a extins in Bulgaria, iar din 2013 este prezent si in Ungaria. Vanzarile in fiecare dintre aceste tari sunt de aproximativ 0,3-0,4 milioane de euro.

“Pietele sunt similare in privinta produselor vandute, insa in Ungaria comanda medie este cu 50% mai mare decat in Romania, in timp ce in Bulgaria este cu aproximativ 20% mai mica. Ne intereseaza si alte tari, insa abia de la anul ne vom concentra pe acest lucru. Deocamdata, suntem foarte atenti la campania de promovare din Romania”, afirma Alin Stanciu.

De la lansarea din iunie 2009, FashionUp a targetati clientii cu venituri medii spre mari compania fiind distribuitor unic in Romania pentru o parte dintre brandurile straine prezente pe site. Astfel, peste 60% din cifra de afaceri a companiei este generata de produse straine, iar restul de branduri romanesti.

75% dintre comenzi sunt generate de reduceri

In jur de 75% dintre comenzi sunt generate de reduceri, iar Stanciu vrea sa aduca acest procent la 60%.

“Reducerile trebuie sa fie de cel putin 30% ca sa atraga atentia oamenilor. Iar in ultimul timp brandurile isi lanseaza colectiile direct cu reduceri”, afirma seful FashionUp.

De asemenea, in jur de 10% din comenzi sunt platite cu cardul, restul fiind achitate la lvrare.

“Se tot vorbeste despre faptul ca a crescut nivelul platilor cu cardul, dar nu se vede acest lucru. In 2010, in jur de 7% dintre comenzile noastre erau platite cu cardul, in timp ce acum procentul este de 10%. De asemenea, exista un nivel limita de pret si atunci cand un produs este mai scump de atat oamenii nu mai au incredere. De exemplu, in cazul unei rochii este de 450 de lei. Daca o rochie este mai scumpa de 450 de lei si urmeaza sa fie platita la livrare, de multe ori produsul este refuzat, oamenii nu il mai cumpara”, mai spune Stanciu.

FashionUp este un site operat de Fup Distribution, companie infiintata anul trecut. In 2014, firma a avut activitate doar trei luni, in aceasta perioada ajungand la afaceri de 1,5 milioane de lei si pierderi nete de 436.000 de lei, conform Ministerului de Finante.

Pentru companie lucreaza 27 de persoane.

Fup Distribution este detinut de Alin Stanciu cu 4,76% dintre actiuni si B4B, companie inregistrata in Italia care controleaza 95,24% dintre actiuni, potrivit Registrului Comertului. Actionarul majoritar al B4B este tot Alin Stanciu, conform propriilor declaratii.