Apple si Samsung, dintre marii producatori de smartphone-uri, sunt singurii de pe piata care au realizat profit in al doilea trimestru din 2016. In spatele stralucirii si a reclamelor, industria smarthphone-uri ascunde multe esecuri si pierderi. In fapt, conform unui raport realizat de Cannaccord Genuity, Apple si Samsung sunt singurii producatori care realizeaza profit.

Apple a avut un profit operational de 38% in Q2 2016, o usoara crestere de la cele 37 de procente inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Samsung, in schimb, a crescut profitul operational de la 11% in Q2 2015, la 17% in ultimul trimestru. Cresterea Samsung este pusa pe seama succesului reprezentat de varfurile de gama de anul acesta, Galaxy S7 si S7 Edge, conform News.ro.

In rest, toti ceilalti mari producatori merg in pierdere sau, in cel mai bun caz, nu au profit:

  • Microsoft, care a ajuns la o cota de piata subunitara are o pierdere operationala de 22 de procente
  • HTC, cei doi fiind cei mai mari pierzatori la capitolul profit operational
  • Lenovo, companie care detine brandul Motorola, pierde 10%,
  • LG 5%,
  • BlackBerry 3%

Sony a reusit sa ajunga la 0% profit operational, dar asta doar dupa ce nu a mai lansat niciun dispozitiv nou mai bine de un an. Fara sa releve schimbari majore fata de ultimii ani, datele celor de la Cannaccord Genuity ne arata inca o data cat de dificil este pentru producatorii de telefoane cu Android sa obtina profit intr-o piata supra-aglomerata unde sunt nevoiti sa concureze aproape exclusiv la nivel de pret.

Totodata, se vede cat de importante sunt flagship-urile pentru diferentierea producatorilor. Practic, Samsung este singurul producator de telefoane cu Android care a reusit sa-si construiasca un brand puternic avand la baza varfurile de gama din sera Galaxy S. Niciun alt producator de smartphone-uri cu Android nu a reusit acest lucru.

Sursa foto: Yulia Grigoryeva / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri