De ce sa alegi servicii convergente si ce provocari se ascund in spate

Vorbim din ce in ce mai mult de convergenta in serviciile telecom, iar pretul mai redus este, probabil, unul dintre principalii factori care conving clientii sa apeleze la o singura retea pentru mai multe servicii.

Cu toate ca pretul mai redus este important, prea putini clienti inteleg ca beneficiile convergentei depasesc simple reduceri de costuri, retelele convergente putand influenta in profunzime business-urile.

A avea serviciile gestionate de acelasi furnizor inseamna asistenta si suport unificate, timp de raspuns mult mai scurt si costuri reduse.

Mai in amanunt, daca in trecut multi clienti persoane fizice dar si companii aveau servicii de la doi sau chiar trei furnizori diferiti, trebuind sa gestioneze mai multe puncte de contact, mai multe circuite si, implicit, mai multe facturi, acum este mult mai simplu sa alegi un singur operator care sa iti ofere, cel mai adesea la un pret redus, servicii cel putin la fel de bune.

Pe de alta parte, multe IMM-uri pur si simplu nu au resursele necesare pentru operarea unor retele complexe, de la mai multi operatori. Convergenta inseamna simplificarea retelei, eliminarea mai multor contacte si o singura factura, putand astfel sa te concentrezi pe a-ti dezvolta business-ul.

Vodafone este unul dintre operatorii care ofera servicii convergente, cu o retea certificata pentru voce si date si viteze de pana la 150 de Mbps (pe serviciile convergente).

Flexibilitatea, avantaj crucial

Pentru companii, flexibilitatea este un avantaj important, pentru ca fiecare afacere are nevoi specifice, prin urmare este extrem de importanta consultanta si abordarea personalizata, dar si rapiditatea implementarii. Clientii au optiunea sa isi aleaga beneficiile de voce sau de date in functie de nevoile lor. De asemenea, pentru eficienta unei afaceri sunt doua elemente foarte importante: infrastructura eficienta de comunicatii si solutii tehnologice care faciliteaza procesele operationale.

In urmatorii ani, cea mai mare provocare din punct de vedere tehnologic, pentru serviciile convergente, va fi securitatea. Vor aparea servicii noi, menite sa fluidizeze procesele operationale ale companiilor. In plus, Internet of Things este una dintre directiile principale, insa se va pune mult accent si pe educatia si informarea pietei cu privire la tehnologie si la felul in care aceasta poate ajuta afacerile sa creasca.

Internetul este, deja, parte integrata din activitatile scolare, inclusiv din Romania (mai ales in mediul urban), si eLearning-ul va deveni o practica comuna in sistemul de invatamant. Aplicatiile IoT in sistemul educational sunt numeroase si implicatiile vor fi din ce in ce mai vizibile.

Cresterea tehnologiei mobile si a IoT permite scolilor sa creasca securitatea, inclusiv in campusurile universitare, sa monitorizeze resursele cheie si sa creasca accesul la informatie. Profesorii pot folosi tehnologia si IoT pentru a construi "planuri inteligente de lectii", inlocuind astfel traditionalele modele de invatare vechi, in Romania, de zeci de ani.

Tu cate abonamente telecom platesti? Iei in considerare trecerea pe un singur operator telecom? De ce (nu)? Te invitam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: phive
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri