19 Decembrie 2016

Facebook va incepe marcarea stirilor false cu etichete de avertizare



Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor incepe marcarea stirilor false cu anumite etichete de avertizare pentru utilizatorii, care vor incerca distribuirea acestora pe reteaua sociala. Stirile cu informatii false - care au fost publicate cu intentia de a-i manipula pe utilizatori - vor fi marcate cu un ”steag” de catre reteau sociala, transmite CNN.

Aceste etichete de avertizare vor functiona prin introducerea unui mesaj in rosu sub titlu stirii false, cu textul ”disputat de o parte terta de fact-checkeri”. Utilizatorii vor putea sa acceseze sectiunea ”de ce este disputat?” pentru a afla mai multe informatii. Angajatii Facebook nu vor face in sine acest fact-checking. Mark Zuckerberg a spus in repetate randuri ca ”nu vrem sa fim noi arbitrii adevarului, dar in schimb ne vom baza pe comunitate si pe parti terte de incredere”, conform News.ro.

Aceste parti terte vor fi reprezentate de organizatii de fact-checking, care si-au luat un angajament fata de Codul International de Principii de Fact Checking. Aceste principii de fact-checking au fost redactate de catre organizatia de jurnalisti Poynter. Cateva zeci de organizatii de fact-checking din intreaga lume au semnat acest cod de principii.

”Vom utiliza plangerile din comunitatea noastra si alte semnale pentru a trimite anumite articole catre aceste organizatii. Daca organizatiile de fact-checking stabilesc ca o anumita stire este falsa, atunci aceasta va fi marcata ca stire disputata si vom avea un link spre un articol care explica de ce stirea respectiva nu este corecta”, a declarat vicepresedintele Facebook, Adam Mosseri.

Facebook se asigura cu utilizatorii vor putea sa posteze in continuare ce vor, chiar daca vorbim de stiri false. ”Dar vei vedea o avertizare legata de acea poveste disputata atunci cand o distribui”, a explicat Mosseri.

De asemenea, aceste stiri disputate vor aparea mai jos in cronologia utilizatorului, iar de acest lucru se va asigura algoritmul dezvoltat de Facebook. Reteaua sociala este presata sa actioneze pentru a combate proliferarea fenomenului stirilor false, insa fiecare parte are propria definitie cu privire la ce reprezinta aceste stiri. Organizatiile jurnalistice sustin ca o stire falsa reprezinta orice material care incearca sa manipuleze.

Insa, Facebook vrea sa contracareze doar ”cel mai mare rau”, adica acele stiri care sunt in mod clar farse distribuite de spammeri pentru propriul castig. Asemenea stiri s-au bucurat de un mare succes in timpul campaniei electorale, iar niste adolescenti macedoneni au creat sute de site-uri cu stiri false in favoarea lui Donald Trump. Facebook incearca sa reduca si castigurile financiare obtinute de cei care posteaza stirile false.



Citeste si