Candy este una dintre cele mai vechi companii de electrocasnice din Europa, detinatoare de multiple patente, insa in tarile din Europa de Est, inclusiv Romania, cota de piata este redusa – sub 3%. Prezenta la IFA cu cele mai recente produse, am avut ocazia de a discuta cu CEO-ul si actionarul majoritar al companiei Candy Group, italianul Beppe Fumagalli. Familia Fumagalli a fondat brandul imediat dupa Al Doilea Razboi Mondial, la mijlocul anilor ’40.

"Desi in Romania cota de piata a Candy pe electrocasnice si in special pe masini de spalat este destul de redusa, sub 3%, per total in Europa am inregistrat cea mai mare evolutie dintre concurentii nostri. Avem in intreaga Europa o cota cumulata de 8% - Italia si Marea Britanie fiind in frunte, cu cote de circa 15%”, spune Beppe, care conduce o companie care a generat in 2016 venituri de 1,025 miliarde de euro.

Evolutia cotei de piata s-a realizat prin schimbarea “din radacina” a organizarii fortei de vanzari – “am facut schimbari majore acolo, am implementat o viziune mai clara si mai pragmatica a target-urilor”, spune, zambind, italianul.

Produsele sunt comercializate sub doua marci internationale, Candy si Hoover, precum si mai multe branduri nationale precum Rosieres (Franta), Jinling (China), Baumatic (Marea Britanie), Iberna, Zerowatt, Gasfire (Italia), Hoover-Otsein (Turcia) si Vyatka (Rusia).

Tendinte pe piata de electrocasnice

Intr-o hala enorma, cu sute de branduri, poti gasi la IFA 2017, Berlin, cele mai importante noutati din universul home appliances. De la hote wireless pana la roboti de bucatarie care raspund la comenzi vocale, totul a devenit interconectabil si inteligent. Nu pot sa nu ma gandesc, trecand pe langa un rand frumos aliniat de espressoare, cum ar fi ca acestea, subit, sa se revolte si sa porneasca la atac, improscand cafea peste tot.

Citeste si:
Specialistii din acest sector spun "Fara 3.000 EUR nu vin la interviu"
Domeniul in care fara o...

2017 aduce si continua doua tendinte majore pe piata de electrocasnice. In primul rand, o tendinte pornita inca din 2013-2014: vorbim din ce in ce mai mult de smart appliances.

“Desi cota de piata a electrocasnicelor inteligente este inca mica, circa 3%, creste extrem de rapid. Linia de masini de spalat Bianca lansata de noi la IFA si care va intra in magazine, inclusiv in Romania, din septembrie, raspunde la comenzi vocale, printre alte facilitati”.

O alta tendinta mai recenta este cresterea interactiunii indirecte dintre utilizatori si electrocasnice. Acest lucru se face prin programe precum Alexa sau Google Home, de exemplu.

Citeste si:
CEO Vodafone Romania: Povestile de succes nu tin de noroc
CEO Vodafone Romania:...

Candy (numele companiei nu vine, cum ti-ai putea inchipui, de la dulciuri, ci de la o melodie foarte in voga in anii ’40 – n.r.) incearca sa se diferentieze de concurenta (acerba de altfel) printr-un design cat mai minimalist si simplu; la fel ca toti jucatorii majori din piata, liniile produselor sunt bine finisate si cu atentie la detalii. Deja nu mai ai cum sa intri pe aceasta piata fara un design atractiv si totodata ergonomic.

De exemplu, controlul la masinile de spalat Bianca se face ori vocal, ori printr-o rotita similara cu cele ale vechilor iPod-uri Apple – Smart Ring. Dialogul cu masina de spalat se face prin intermediul unei aplicatii mobile – masina de spalat il ajuta pe utilizator sa aleaga programul potrivit, memoreaza obiceiurile de spalare. Mai mult, masina anunta utilizatorul privind starea sa de intretinere, putand preveni defectiuni. Ca multe electrocasnice moderne, si aceasta linie poate fi controlata prin Wi-Fi.

“Produsele Bianca vor avea preturi de pornire de 500 de euro, ajungand la 900 de euro”, puncteaza Beppe Fumagalli. Acest lucru plaseaza Candy Group la un nivel de pret de 5% sub piata, in timp ce produsele din gama Hoover au preturi in medie cu 10-15% mai ridicate decat ale concurentei”.

Daca ar putea schimba ceva la intreaga piata, Beppe Fumagalli ar incerca sa limiteze intrarea in magazine a unor branduri no-name, care pot strica piata si denatura impresia clientilor despre electrocasnicele de top. “Ne luptam sa mentinem preturile competitive, in linie cu ale acestor produse, si acest lucru inseamna ca avem mai putin resurse pentru a inova”, incheie Beppe Fumagalli.

Citeste si:
Enache, OmniPerform: Cum trecem la nivelul urmator?
Enache, OmniPerform: Cum...

Cum ti se pare ca arata produsele Candy? Ce asteptari ai de la electrocasnicele din locuinta? Te incurajam sa comentezi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Iliescu, interviu pentru o agentie de presa din Rusia