Sunt doar trei situatii aproape clasice pentru viata de birou si daca noua ni se par nedemne de luat in seama, pentru mediul inconjurator cantaresc extrem de mult. Cum IT-ul da tonul in multe domenii, cel al reciclarii si al colectarii selective pare sa fie unul dintre ele. Un exemplu bun sunt IT-istii de la msg systems Romania, companie de IT care, lunar, colecteaza zeci de kilograme de deseuri reciclabile si a instalat inclusiv sisteme moderne pentru a limita risipa de apa.

Deseurile electronice sunt un adevarat inamic al mediului inconjurator, motiv pentru care ele trebuie colectate separat si reciclate. Principalul motiv este legat de durata foarte lunga in care aceste deseuri ar fi reintegrate in mediul inconjurator. Astfel, un tub catodic al unui televizor poate polua timp de 30 de ani o suprafata de mai bine de 50 de metri patrati, iar daca ar fi incinerate deseurile de echipamente electrice si electronice, acestea ar elibera anual o cantitate de 36 de tone de mercur si 16 tone de cadmiu.
msg systems a trecut „pe verde”, si asta nu doar pentru ca legea, in esenta, obliga companiile din acest domeniu sa colecteze selectiv. IT-istii clujeni au mers mai departe si si-au asumat rolul de prieteni ai mediului inconjurator. Cifrele vorbesc de la sine: 90 kg/luna de hartie, peste 30 de kilograme de folii, in timp ce cantitatea de pet-uri si alte materiale plastice depaseste 50 de kilograme.

„Din pacate cred ca e greu pentru oricare dintre noi sa ne imaginam o zi in care nu aruncam ceva la gunoi, indiferent daca vorbim de un simplu ambalaj, o sticla de plastic, o foaie de hartie careia i-am dat din greseala print sau o pereche de casti de mult iesita din garantie. Ma bucur foarte mult ca msg participa activ la procesul de colectare selectiva si reciclare si, implicit simt ca pot sa am si eu un mic impact in acest proces in timpul petrecut la munca”, Vlad Onita, Human Capital Manager.

Din dorinta de a fi de partea mediului inconjurator, filiala clujeana a companiei msg systems Romania a redus printre altele si clasicele PET-uri care apareau peste tot odata cu apa imbuteliata, realizandu-se astfel trecerea treptata spre dozatoarele de apa. In acest fel, compania s-a asigurat ca inclusiv cantitatea de PET-uri de reciclat scade, dar si ca apa este mult mai eficient utilizata, pentru ca nu se mai ajunge la situatiile in care sticle pe jumatate pline ajung sa fie aruncate. Pentru a se asigura ca angajatii au parte de cea mai buna apa potabila, msg a investit in dozatoare cu filtre de osmoza inversa, tehnologie care filtreaza apa si o face sa fie mai curata chiar si fata de cea minerala sau plata din comert. Iar pentru ca partea de imagine este importanta, IT-istii de la msg au realizat si un concept de sticla personalizata, reutilizabila.

„Consider ca toti ar trebui sa fim preocupati de protectia mediului inconjurator, este vorba de cum ne conservam resursele si cum putem ajuta natura sa faca fata unei populatii din ce in ce mai numeroasa. Chiar daca sunt gesturi mici, facute impreuna la o scara larga au un impact major. Ma bucur ca in cadrul msg am oportunitatea de a participa activ la reciclare. Aceste actiuni ma fac sa simt ca alaturi de colegii mei suntem o comunitate constienta si implicata”, explica Lavinia Nicoara, Senior HR Specialist in cadrul msg.

Potrivit specialistilor in domeniu, reciclarea are numeroase avantaje, in special din categoria celor economice si de mediu. Colectand diverse componente electrice si electronice se aduce o contributie importanta la reducerea cantitatii de energie si de materii prime necesare fabricarii de noi produse, la fel cum se asigura noi surse de materie prima pentru circuitul economic. Reciclarea inseamna automat mai putine deseuri depozitate pentru perioade lungi la rampele de gunoaie sau incineratoare, acestea fiind de regula si principalele surse de poluare a aerului, a solului sau a apei.

„Mi se pare extraordinar. Noi si acasa reciclam cat mai mult posibil. Deja si Clujul incepe sa mearga in aceasta directie, dar mai este mult de facut. Cred ca in aceasta initiativa, msg poate sa fie vazut ca un exemplu de urmat “ - Laszlo David, IT Consultant

Un studiu realizat in SUA de catre Opinion Research Corporation arata faptul ca 88% dintre angajatii companiilor care sprijina cauze sociale sunt mandri de valorile companiei. Acest lucru este important si pentru ca 80% dintre angajatii implicati si informati cu privire la societate si nevoile ei ajung sa aiba cei mai satisfacuti clienti. Americanii au mai descoperit ca 93% dintre indivizii chestionati tind sa aiba o parere mai buna despre un anumit brand daca au cunostinta de o cauza sociala pe care acest brand o sustine, in timp ce 87% au spus ca, daca pretul si calitatea nu ar fi diferite, ar alege acel produs care vine de la o companie implicata in comunitate.

Este asadar tot mai evident faptul ca reciclarea si protejarea mediului inconjurator au trecut de la stadiul de trend la cel de obligatii si au devenit intre timp adevarate initiative de implicare in comunitate.