„In prezent, piata fortei de munca este condusa de cei mai buni dintre candidati. Acesta este efectul unei oferte de munca supradimensionate fata de disponibilul pietei de munca, iar impactul se vede in toate industriile. Daca acum 10 ani la un anunt de recrutare aplicau 200 de candidati si aflam ca 10 dintre ei nu erau calificati pentru pozitia respectiva, astazi, la acelasi anunt, aplica doar 10 candidati si niciunul nu are pregatirea necesara. Atragerea si retentia angajatilor potriviti sunt doua dintre preocuparile esentiale ale managerilor romani in 2018, iar pentru a gestiona aceste probleme, organizatiile au nevoie de un diagnostic. Asa a luat nastere divizia de studii de piata a Ascendis”, a declarat Bogdan Ciubotaru, consultant si trainer Ascendis, responsabil de divizia Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services (IIS).

Noua divizie Ascendis le va pune la dispozitie clientilor, pentru inceput, doua tipuri de studii: online climate surveys – care masoara atat perceptia despre companie a candidatilor din piata (studii de climat externe sau brand de angajator), cat si satisfactia propriilor angajati ai companiei (studii de climat interne) si market surveys – studii de piata complexe, pe o populatie reprezentativa, ce ofera informatii critice in luarea deciziilor de business. Pretul unui sondaj variaza, in functie de gradul de complexitate si target-ul vizat.

„Parteneriatul Ipsos Interactive Services – Ascendis isi propune cresterea rolului cercetarii de piata online si mobile in Romania. Peste 70% dintre romani au un smartphone, iar 45% dintre ei au achizitionat cel putin un produs on-line in ultimul an. Mai mult de 75% dintre cei care locuiesc in mediul urban au acces la internet, iar pentru a le intelege comportamentul si pentru a le oferi solutii personalizate, culegerea de date online si mobile joaca un rol important prin prisma acuratetei si vitezei. In plus, ofera si avantajul de a observa si analiza comportamentul consumatorilor in timp real”, a declarat Ileana Parvu, Managing Director, Ipsos Interactive Services Romania.

Ascendis este lider de piata in domeniul dezvoltarii organizationale din Romania, iar parteneriatul cu Ipsos Interactive Services reprezinta un pas firesc in directia diversificarii portofoliului de servicii si produse. Pe termen mediu, Ascendis are ca obiectiv livrarea de cercetari de piata si pentru clienti din Europa.

Cum va schimba automatizarea...
Citeste si: Cum va schimba automatizarea piata muncii din Romania

Parteneriatul strategic Ascendis - Ipsos Interactive Services (IIS) vine dupa o serie de alte parteneriate sau achizitii pe care grupul Ascendis le-a realizat in ultimii ani. In 2017, de exemplu, Ascendis a lansat impreuna cu Co-factor platforma de microlearning digital „Code of talent”. Tot anul trecut, Ascendis adus in Romania doua instrumente noi: BlueEQ (instrument de masurare a inteligentei emotionale) si HappyOrNot (instrument pentru evaluarea satisfactiei angajatilor si a clientilor). Printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au mai aflat achizitia, in toamna anului trecut, a 33% din actiunile agentiei de marketing digital Ideologiq, cumpararea a 50% din actiunile furnizorului de limbi straine Eucom in 2013 sau achizitia din 2012 a 50% din actiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.