“Trecem printr-o a patra revolutie industriala, suntem hiperconectati, super constienti de ce se intampla in jurul nostru; clientii nostri stiu deseori mai multe despre brandul Dell chiar decat noi insine!”, spune, zambind, VP-ul de marketing pe regiune.

Margaret, britanica, este extrem de deschisa si, de-a lungul interviului, zambeste aproape tot timpul, gesticuland calm. “Clientii au asteptari din ce in ce mai mari – vor servicii din ce in ce mai relevante si mai personalizate, sunt foarte interesati de securitate”.

O intreb pe Margaret daca aceste lucruri sunt valabile si pentru clientii Dell din Romania si, dupa un moment de gandire, executivul gigantului american spune ca o particularitate a celor din Europa de Est este faptul ca sunt chiar mai conectati social. “Este securitatea prima pe lista prioritatilor companiilor din Europa de Est? Poate ca (inca) nu, insa si in aceasta regiune clientii au asteptari foarte mari si sunt interesati de viata privata”, puncteaza Margaret.

Daca ar putea schimba ceva in interactiunea cu clientii, Margaret Franco ar diminua considerabil timpul de implementare al proiectelor. “Deseori acesti timpi sunt destul de lungi, operatiunile sunt complexe. Ar fi superb ca implementarea sa se faca mult mai rapid”.

Panait, Samsung: As incuraja...
Citeste si: Panait, Samsung: As incuraja publicul feminin sa devina early adopters

Ce mica schimbare a facut in cadrul Dell, dar a dat rezultate peste asteptari?

Recunosc, este una dintre intrebarile mele preferate. Macar pentru simplul fapt ca imi place mimica interlocutorului cand gandeste raspunsul. Si nu am fost dezamagit – Margaret a picat pe ganduri (moment in care am si fotografiat-o de altfel).

“Una dintre cele mai bune decizii in departamentul condus de mine a fost investitia necesara pentru a angaja studenti/proaspeti absolventi de facultate. Practic, am insuflat Dell cu noi talente, cu tineri”.

Mingea mi-a fost aruncata la fileu, asa ca intreb cum se comporta generatia tanara, numita millennials, in cadrul unei corporatii – ce pretentii au, ce ii “misca”.

Mark Zuckerberg urca pe...
Citeste si: Mark Zuckerberg urca pe podiumul celor mai bogati oameni ai planetei

“Chiar am realizat studii pe tema aceasta si am observat ca 44% dintre tineri ar renunta la job daca nu au instrumentele necesare si moderne prin intermediul carora sa isi faca treaba. 80% dintre millennials sunt atrasi de tehnologia moderna, care iese in evidenta. De asemenea sunt foarte interesati de munca flexibila – sa poata lucra si de acasa, de exemplu”, spune vice presedintele pe marketing al DELL EMC, EMEA.

Dell a realizat un studiu alaturi de Institute of the Future privind felul in care lumea se va schimba pana in 2030 din punct de vedere tehnologic, reiesind trei mari tendinte.

  1. Toti vom avea la indemana asistenti digitali de tipul Siri sau Google Assistant, inclusiv in propriile locuinte;
  2. Munca ii va urmari pe oameni si vor castiga teren contractorii – iti vei putea oferi competentele mai multor companii, in paralel. Practic, vei putea face marketing sau vanzari pentru mai multe companii.
  3. VR-ul si AR-ul va deveni parte integrata din viata de zi cu zi.

“Securitatea reprezinta si va reprezenta un risc major. Si acum, odata cu GDPR (care exista si inainte, dar acum are si ceva dinti!), se instaureaza si dreptul de a fi uitat. Companiile vor trebui sa isi faca ordine in date, vor trebui sa aiba grija sa stocheze doar informatiile cele mai importante si, daca un individ doreste sa fie uitat, acest lucru sa fie posibil foarte rapid”.

O alta evolutie majora pana in 2030 se va face la nivelul oraselor care, in majoritate, vor deveni (mai) inteligente. “Daca as fi factor de conducere in orase as prioritiza investitiile in tehnologie si as face un plan pe termen mediu si lung. Este mult de munca, adevarat, dar facem, de exemplu, progres bun in Dubai – cercetare si implementare in domeniul supravegherii publice pentru o securitate sporita, folosirea inteligenta a Internet of Things”, puncteaza VP-ul Dell.

Costache, Samsung: Segmentul...
Citeste si: Costache, Samsung: Dinamica diferita a segmentului premium in Romania

Cum reactionezi cand un client nu este multumit?

Chiar daca Dell are tehnologii si solutii de ultima generatie, este absolut normal ca unii clienti sa nu fie pe deplin multumiti. Ce faci in aceste situatii?

Raspunsul vine imediat: “este esential sa te pui in locul lor, sa privesti lucrurile din perspectiva clientului. Care sunt problemele? Cum le putem rezolva? Ce rezultate tehnologice si-ar dori clientul? Totul se rezuma, pana la urma, la a asculta cu adevarat”, spune Margaret Franco.

Fotografiile au fost realizate cu terminalul Samsung Galaxy S9 Plus.