Druid va intra in varianta Alpha la finalul lunii mai si va fi un asistent virtual pe mobile pentru b2b care va putea fi folosit atat de angajatii companiei beneficiare, cat si de clientii sai.

De exemplu, angajatii vor putea afla prin chatbot informatii precum cate zile mai are de concediu, poate sa ceara concedii catre HR, sa afle cand intra salariul si cat, bonusurile, dar si evolutia lui in firma sub forma de grafice. “Toate informatiile oferite sunt rezultatul unor intrebari prestabilite chiar de catre client. Astfel, angajatului nu i se raspunde la intrebari aleatoare, precum chatbotii b2c, si nici nu are acces la aceleasi intrebari pe care le are, de exemplu, CEO-ul sau clientul”, explica Liviu Dan Dragan, unul dintre cei mai de succes antreprenori romani.

Un alt exemplu: pentru a te programa la medic la o companie privata, acum trebuie sa suni sau sa scrii un mail, urmand a fi indrumat de un operator catre un medic, un cabinet, la o anumita ora. Prin intermediul chatbot-ului Druid, clientul respectiv poate sa se programeze rapid, prin intermediul inteligentei artificiale, la orice ora si sa stie cu exactitate, in doar 2-3 minute, unde si cand sa mearga, dar si cu ce medic(i) se va intalni.

“In ziua de astazi se intampla doua lucruri – devenim din ce in ce mai dependenti de tehnologie si, totodata, facem activitati repetitive. De exemplu nu prea te mai urci in masina fara Waze. Trimitem, la nivel global, 6 miliarde de mesaje private lunar, in crestere de la 4 miliarde anul trecut. Activitatile repetitive vor putea fi acoperite mult mai eficient prin chatbots precum Druid”, considera Liviu Dan Dragan (foto dreapta).

5 modalitati simple de a...
Citeste si: Cum sa gasesti idei de business care ar putea schimba lumea

De unde a plecat ideea lui Dragan? “Eu cred foarte mult in ideea de self service. Pe baza telefonului mobil deja poti sa-ti rezolvi problemele de zi cu zi, cele personale, de informatie, dar si de business. De ce sa nu maximizam potentialul smartphone-ului in mediul b2b?”, se intreaba, retoric, Dragan. Chatbot-ul devine, astfel, o alternativa la dialoguri indelungate intre departamente, printre altele.

Echipa din spatele Druid este formata in mare parte din parteneri de durata ai lui Liviu Dan Dragan – Dragos Matea este CEO (foto stanga), Daniel Balaceanu product owner, in timp ce sotia sa, Florentina Dragan, sales director.

Gandire internationala

Liviu Dan Dragan tine sa sublinieze inca din start ca nu va privi doar in interiorul granitelor Romaniei si va accesa inca din start toate pietele internationale. “In septembrie vom avea primii clienti si anul acesta, alaturi de echipa de circa 15 oameni – toti specialisti de top -, ne vom ocupa personal sa instalam produsul si sa-l conectam la sistemele lor ERP. Trebuie sa vedem care sunt problemele, cum pot fi rezolvate, “la prima mana”. Nu este o solutie plug and play, nu o poti pune de sus si gata, sa functioneze”, explica Dan Dragan.

Viata dupa corporatie: Ilinca...
Citeste si: Ilinca Paun, despre antreprenoriat, libertate si cautarea echilibrului

Din 2019, echipa va apela la parteneri pentru a vinde solutia.

La nivel de preturi, antreprenorul spune ca inca nu sunt stabilite – ar putea costa intre 10 si 30 de euro/user/luna, insa toate acestea se vor stabili in functie de foarte multi factori ce tin de complexitatea sau marimea companiei unde este instalata inteligenta artificiala. “Pentru inceput, trebuie sa deschizi usile, sa ai referinte. Te duci si te rogi, cum ar veni, pana ti se duce vestea”, spune, zambind, antreprenorul.

Compania a primit o prima runda de investitii de 800.000 de euro de la investitori privati, toti cunoscandu-l pe Dan Dragan, dar necunoscandu-se intre ei insisi. Cel mai probabil, investitia initiala in proiect se va ridica la 1,5 milioane de euro.

“Avem o echipa de experti si specialisti care s-au lovit de o multime de “razboaie” pana acum, avem un portofoliu de contacte stabilite in atatia ani de business, avem investitori pe care ii cunosc si sunt de incredere. Acestea sunt, zic eu, ingrediente pentru un business de succes”, spune Dan Dragan. Acesta subliniaza insa ca “practica va demonstra daca am sau nu dreptate. Daca nu as fi crezut insa in solutia aceasta, nu as fi facut-o”.

La ce meserii viseaza...
Citeste si: Din ce domenii vin noile meserii ale viitorului

Solutia va fi una cloud, aceasta fiind configurabila total de catre client – sa adauge sau sa scoata intrebari, sa adauge verticale, sa modularizeze conversatiile, sa configureze conectivitatea la orice sistem intern al unei companii. Totodata, solutia va avea si un sistem de analytics pentru a putea consulta statistici – care sunt cele mai frecvente intrebari, cele mai bune si active raspunsuri, avand ca scop final eficientizarea actiunii.

In mai, in varianta Alpha, solutia va fi disponibila pentru clientii companiilor, pentru echipele de vanzari si pentru angajati, urmand ca treptat sa fie acoperite toate verticalele. “In sales, de exemplu, angajatii vor putea vedea rapid, de pe mobile, care sunt stocurile, rotatia lor si, in functie de rezultate, sa poata lua legatura rapid cu aprovizionarea.

De asemenea, un client al unei companii de leasing va sti, din confortul casei, prin chatbot, cate rate a platit, cand este urmatoarea rata, cat mai are de platit sau sa ceara anumite acte. “Partea frumoasa este ca toate configurarile pot fi facute si de clienti”.

“Fiecare companie poate sa isi faca proprii roboti, sa ii invete sa vorbeasca si sa-i configureze”.

In trei ani de zile Liviu Dan Dragan ar dori sa atinga 10 milioane de euro cifra de afaceri si "profitabilitate mare".

Similar cu activitatea din TotalSoft, DruidSoft nu se va indrepta catre institutii de stat. “Doar 3% din afacerile TotalSoft s-au facut la stat, 97% la privat. Mie imi place sa inchei business-uri repede, proiecte mici si cu caracter repetitiv. Nu vreau proiecte care sa se taraganeze, sa existe decizii pe care nu le cunosc si asa mai departe”.

Cum ti se pare proiectul antreprenorului roman? Te incurajam sa comentezi.