Intr-adevar, multi dintre managerii companiei, dar si specialisti sunt peste 35 de ani. “Pentru a da energie industriei este nevoie de oameni tineri, diversi. Este nevoie de incubatoare care sa “construiasca” tanara generatie ITE”, subliniaza Overgaard.

Ne aflam la New York, in cadrul conferintei Lenovo Transform, unde compania a prezentat, alaturi de parteneri si furnizori, cele mai noi tehnologii in domenii precum PC, hardware, retelistica sau cloud computing.

“Tinerii sunt putin speriati de complexitatea pietei IT si noi vrem sa demistificam acest lucru”, continua Per, cetatean al Danemarcei. “Nu trebuie sa ai biti si bytes in spatele tau, ca formare, pentru a intra in aceasta industrie, pentru a intelege job-ul. Trebuie in schimb sa ai focus si sa fii perseverent – multi dintre angajatii Lenovo nu au ca background facultati de profil, de exemplu. Si ei vin cu viziuni diferite, cu idei diferite, ceea ce este perfect”, continua managerul companiei.

De altfel, intrebat fiind care este tehnologia de care e cel mai incantat si pe care Lenovo a prezentat-o zilele acestea la New York, Per Overgaard spune ca “totul despre hyperconvergence. Practic, solutie care ofera o complexitate mult redusa in data centere – instalare atat de usoara incat aproape orice om cu minim background tehnic ar putea pune pe picioare si mentine un centru de date. Practic, complexitatea fiind mult mai redusa, ai timp sa iti cresti, efectiv, business-ul, sa inovezi”, spune el.

Provocarea talentelor...
Citeste si: Provocarea talentelor continua: suntem pregatiti pentru generatia Z?

“Continutul este rege. Inclusiv in tehnologie, nu doar in presa!”, zambeste el.

Roderick Lappin, un alt interlocutor al meu, SVP & CCO Lenovo Data Center subliniaza ca Lenovo are o cultura PC extrem de puternica, generand anual intre 32-34 de miliarde de dolari din produse PC. “Cu toate acestea, Lenovo a crescut foarte mult si pe servere, ajungand in prezent la o cota de 5-6% pe piata globala”, puncteaza el.

Principala provocare, odata cu transformarea digitala? “Cum ajutam companiile sa inteleaga transformarile care au loc la nivel de piata si cum ii putem ajuta sa isi schimbe organizatia”.

PC-ul nu e mort. Este, de fapt, un segment “din ce in ce mai cool”

Tot despre piata de PC, oficialii Lenovo spun ca segmentul nu este mort, asa cum anuntau unii, ci, de fapt, devine din ce in ce “mai cool”.

Costache, Expert Software:...
Citeste si: Costache, Expert Software: Piata muncii in IT, extrem de dificila

“Oamenii, angajatii, nu simt ca folosesc antichitati; nu mai mergi la munca si lucrezi pe un laptop doar pentru ca ti l-a dat seful. De fapt millenialsii tin cont foarte mult cand aleg compania unde lucreaza si de tehnologia pe care urmeaza sa lucreze. Le place si ideea de a lucra oriunde doresc ei”.

Oficialii gigantului chinezesc subliniaza ca, intr-un smart office, salile de conferinte ocupa cel mai mult loc si, poate surprinzator, ofera si cea mai mica eficienta. “In contextul in care din 2010 pana in prezent spatiul de lucru per angajat a scazut, in medie, cu 30%, este extrem de important ca acel spatiu sa devina din ce in ce mai eficient. Iar tehnologia ajuta si aici – wireless-ul, computerele smart precum cele din seria Lenovo Yoga, servere mai mici si mai eficiente, totul este construit luand in calcul micsorarea constanta a spatiului de munca”.

in prezent, peste 9 miliarde de gadget-uri sunt conectate la Internet. 5G-ul va aduce viteze de pana la 100 de ori peste 4G (si vorbim atat de viteza, cat si de latency – “intarzierea” dinainte de a incepe, efectiv, transferul, dupa ce ai dat comanda – n.r.). GPUs sunt deja de zeci de ori mai rapide decat clasicele CPU (de aceea nVidia creste constant – n.r.), si tot din aceasta cauza Machine Learning este un subiect extrem de fierbinte, datele fiind procesate cu o viteza nemaintalnita.

Big Data, problemele din spatele beneficiilor

O problema o reprezinta Big Data. Desi extrem de benefice, datele respective putand fi folosite de la supraveghere video pana la intregi Smart Cities si monitorizarea traficului, omenirea inca nu a invatat…sa STEARGA, sa renunte la date.

Holy Ranaivozanany, Huawei:...
Citeste si: Care este strategia Huawei de a recruta cei mai potriviti angajati

“Omenirea stocheaza totul. In prezent sunt peste 2,5 zetabytes de date, si nimeni nu renunta la ele. De ce sa renunti la acele clip-uri cu focuri de artificii la care oricum nu te mai uiti niciodata? Si datele se aduna si se tot aduna…pana cand, efectiv, nu vor mai avea unde sa fie stocate. Si atunci va trebui sa incepem sa invatam sa mai si stergem din ele, sa mai renuntam”.

Tehnologia evolueaza extrem de rapid, continua oficialii Lenovo. Daca in anii ’90, computerului care l-a invins pe Kasparov in renumita partida de sah i-a luat luni intregi sa invete toate combinatiile de mutari posibile, acum unui computer similar i-ar lua mai putin de 8 ore. “Masinile invata de unele singure”.

O alta tendinta de pe piata sunt componentele flexibile – tablete, telefoane mobile. “Este foarte eficient ca impachetare, insa nu consideram ca vor prinde imediat. Da, tehnologia va aparea anul acesta, poate in 2019, dar credem ca vor prinde cu adevarat undeva intr-un orizont de 5 sau chiar 10 ani, cand tehnologia va fi mai subtire, mai usor de folosit”, spun reprezentantii Lenovo.

Intre AR si VR: ce tehnologie va fi mai importanta

Oficialii gigantului IT considera ca AR-ul “va invinge” VR-ul. De ce?

“In VR trebuie sa creezi totul de la zero si mai este mult de lucru acolo, pentru a construi o realitate virtuala identica sau aproape identica cu realitatea. AR-ul iti suprapune ceva peste realitate si iti ofera, practic, un CONTEXT mult mai clar, mai usor de folosit, atunci cand vrei sa vizitezi “virtual” o cladire sau un centru de date, de exemplu.

AI-ul evolueaza si el rapid, insa inca nu a ajuns “unde trebuie”.

“AI-ul intelege, in prezent, cuvintele si propozitii, multe dintre ele predeterminate. Urmeaza ca Inteligenta Artificiala sa inteleaga si CONTEXTUL, sensul cuvintelor, astfel incat sa ajungi sa conversezi natural. Mai mult, ulterior intelegerii contextului, AI-ul va trebui sa invete si diferentele de stari ale omului – poti folosi, de exemplu, aceleasi cuvinte pentru a arata ca esti fericit, sau, din contra, nemultumit. Sunt subtilitati pe care, fara doar si poate, in urmatorii ani Inteligenta Artificiala le va “invata””, considera specialistii Lenovo.

Nascut “geek”, ramas “geek”

Per spune ca pasiunea lui pentru tehnologie s-a nascut la 12 ani, cand isi construia primele computere, de unul singur. Are in spate 25 de ani de business tehnologic. “Totul se petrece in prezent mai rapid, totul se schimba mai rapid, tehnologia evolueaza mai rapid, deci trebuie sa ne si adaptam in consecinta. Si imi place lucrul asta, nu exita “timpi morti”, totul este energie. Daca ar trebui sa plec intr-un an sabatic de la munca, le-as spune colegilor doar “nu uitati sa inovati, sa fiti creativi”!, spune, razand, Per Overgaard.

Viteza de reactie este cruciala, atunci cand ai o problema. Trebuie sa o rezolvi, trebuie sa intervii personal. De fapt, IT-ul este mult mai personal decat in urma cu cativa ani.

“Clientii vor sa simta ca au in fata nu doar tehnologie, ci si oameni care ii sprijina, ii invata. La fel, angajatii doresc sa simta ca fac parte dintr-o echipa. Eu vorbesc zilnic cu multi dintre ei, interactionez cu subalterni, le explic strategia generala, astfel incat sa inteleaga intreg contextul. Este important pentru angajati sa simta ca lucreaza la ceva mare, important, tangibil. Imi rezerv zilnic cate o ora pentru a discuta cu angajati. Este extrem de important, ca manager, sa stii sa asculti si sa iei in calcul feedback-ul lor”, spune Per.

Una dintre greselile pe care le-a facut el in cariera? “Am incercat, la un moment dat, sa conving o corporatie mare sa fie diferita de cultura ei. A fost o eroare. Fiecare companie are o structura si este un organism propriu. Trebuie sa le oferi tehnologie si solutii IT pe acea structura si luand in calcul si cultura organizationala, nu sa incerci sa schimbi. Diferentele intre companii trebuie respectate”, incheie Per.