Veniturile consolidate ale Digi Communications N.V., compania mama a RCS & RDS S.A., au depasit, in 2018, pragul de 1 miliard euroo, potrivit rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate date publicitatii joi, 14 februarie 2019. Compania a inregistrat anul trecut o crestere a veniturilor cu 13,3%, in raport cu 2017, de la 916,5 milioane EURO la 1.038,1 milioane EURO.

EBITDA ajustata a fost de 324,6 milioane EURO, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel (Ungaria), in crestere cu 12,9% fata de aceeasi perioada a anului 2017 (287,5 milioane EURO la 31 decembrie 2017).

In total, pe cele patru piete, grupul inregistreaza o crestere a unitatilor generatoare de venituri (RGU) de peste 1,7 milioane, inclusiv unitatile generatoare de venit ale Invitel (Ungaria). Astfel, in 12 luni, compania a atins pragul de 14,9 milioane RGU (decembrie 2018), fata de 13 milioane RGU, cat inregistra la 31 decembrie 2017.

Principalele segmente de activitate au inregistrat, la nivelul grupului, urmatoarele evolutii :

  • serviciile de pay-tv: + 9%, de la 4,4 milioane RGU la 4,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2018;
  • serviciile de internet fix: +17,8%, de la 2,8 milioane RGU la 3,3 milioane RGU;
  • serviciile de telefonie fixa: +18,8% de la 1,6 milioane RGU la 1,9 milioane RGU;
  • serviciile de telefonie mobila: +11,1% de la 4,5 milioane RGU la 5 milioane RGU.

Evolutii pe piete

In Romania, grupul a raportat cresteri pe segmentul serviciilor de cablu si internet fix, cu un progres de 5,6% al RGU aferent serviciilor de pay-tv (3,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2018, fata de 3,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2017) si, respectiv, de 8,7% a RGU aferente serviciilor de internet fix (2,5 milioane RGU, la 31 decembrie 2018 fata de 2,3 milioane RGU, pentru perioada similara a anului anterior).

Citeste si:
Cum incearca Digi sa convinga clientii sa activeze factura electronica
Digi incearca sa convinga...

Cresterea constanta a cotei de piata pentru principalele linii de business a fost sustinuta de investitia constanta in dezvoltarea infrastructurii de fibra optica si de grija fata de relatia cu clientii.

In Ungaria, unitatile generatoare de venituri pentru segmentul de servicii de televiziune prin cablu ale filialei Digi (inclusiv Invitel) s-au majorat pana la 0,7 milioane unitati. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi inregistra 0,7 milioane RGU, la 31 decembrie 2017, in timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixa 0,7 milioane RGU. Si in aceasta tara, Digi continua procesul de extindere a retelei sale de fibra optica. Pentru anul in curs, unul dintre proiectele importante pentru aceasta piata o constituie lansarea cu succes a serviciilor de telefonie mobila.

Spania si Italia au inregistrat o crestere importanta, de 36%, a numarului de abonati, ajungand de la 1,1 milioane RGU, la 31 decembrie 2017, la 1,5 milioane RGU, la 31 decembrie 2018. Digi Spania s-a pozitionat ca lider al pietei MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobila), pe parcursul anului trecut. Ultima luna a trimestrului III a marcat si lansarea serviciilor fixe pe piata spaniola. Evolutia operatorului de comunicatii pe piata spaniola a fost remarcata inclusiv de presa spaniola care urmareste, de cateva luni, progresele Digi Spania, atat la nivel de diversitate si accesibilitate a ofertelor, cat si sub raportul cresterii numarului de abonati (Cinco Dias/El Pais, El Expansion). Pe cele doua piete euroopene mature, Digi Communications se adreseaza atat diasporei romanesti, cat si clientilor locali.

Citeste si:
Digi Communications anunta cresterea cu 25% a EBITDA in S1
Digi Communications anunta...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Aplicatia Digi.Online lanseaza functionalitati noi