Cheltuielile cu tehnologiile si serviciile care permit transformarea digitala a proceselor de business, a produselor si companiilor sunt estimate sa atinga aproape 2 mii de miliarde de dolari in 2022, la nivel global, potrivit unui studiu realizat de International Data Corporation. In acelasi timp, un studiu coordonat de The Economist Intelligence Unit arata ca, in 2019, 83% dintre companii vor majora investitiile in digitalizare, cu scopul de a alimenta viitoare transformari digitale pentru a ramane competitive, a reduce costurile si a majora profitabilitatea.

Toate acestea in contextul in care generatia Millennials este cea care, in prezent, are cea mai mare putere de cumparare dintre toate generatiile, cheltuieste cel mai mult si va avea un impact economic major in industriile de retail, banking, telecom, asigurari, sanatate, media.

„Investitiile in IT vor creste intr-un ritm accelerat in urmatorii ani. Iar companiile care fac o prioritate din transformarea digitala si care sunt preocupate, in special, de imbunatatirea experientei clientilor prin adoptarea de solutii inovatoare pot atinge o eficienta operationala semnificativa”, spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX, furnizor global de solutii eCommerce in cloud pentru companii mari si una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.

Ponderea clientilor din generatia Millennials devine tot mai mare in numarul total de clienti care comanda online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanti de crestere a pietei de comert electronic din Romania.

Principalele directii de investitii ale retailerilor online

Marile provocari ale anului...
Citeste si: Marile provocari ale anului 2019 pentru cei care activeaza in IT

Principala prioritate pentru industria de retail este, in prezent, implementarea unei strategii omnichannel care, la nivel mondial, va genera investitii de peste 27 de miliarde de dolari urmatorii 3 ani in platforme omnichannel de comert, in experiente virtuale augmentate, in marketing contextualizat si in solutii de plati de generatie urmatoare.

„In Romania, investitiile in IT, in software si procese, au fost facute exclusiv de catre marii jucatori. Insa, in prezent, companiile pot accesa solutii de software as a service, fara sa fie nevoie de infrastructura; o astfel de varianta este mai ieftina decat o dezvoltare interna, mai rapid de implementat si este potrivita pentru aproape orice nevoie de afaceri”, a subliniat Campos, in ceea ce priveste posibilitatea companiilor de a accesa diferite astfel de solutii. „Acum cativa ani, companiile isi construiau propria infrastructura. In zilele noastre, acestea pot avea acces la infrastructura cea mai larga, sigura si de incredere, in doar cateva click-uri. Cu mai putin de 10 ani in urma, companiile erau preocupate de versiunile de software instalate, de actualizari etc. Acum, la o simpla cautare pe Google, pot gasi o mie de solutii cloud pentru nevoile lor de afaceri”.

Si in Romania, datorita procesului de digitalizare a companiilor, investitiile vor creste. Iata, mai jos, principalele directii pe care se vor concentra magazinele online:

Livrarea direct de la magazin - controlul deplin in ceea ce priveste livrarea produselor unui magazin online inseamna ca retailerul poate oferi cele mai mici rate de expediere posibile, metode de livrare mai rapide si mai multe optiuni de livrare in aceeasi zi.

Romania nu a cerut inca bani...
Citeste si: Cel mai mare proiect de infrastructura, inca fara fonduri de la UE

Pick-up store si Pick-up point integrarea in platforma online si dezvoltarea unei retele de puncte de livrare, fie ca vorbim despre ridicarea produselor comandate online din magazinele fizice ale aceleiasi retele, fie despre ridicarea dintr-un loc special amenajat pentru livrarea de produse, ofera o experienta imbunatatita de shopping. De asemenea, ofera clientilor posibilitatea de a nu fi dependenti de programul companiei de curierat si de a accesa produsele la momentele dorite de acestia.

One-click-buy – achizitia online cu cardul, printr-un singur click este o solutie de plata care imbunatateste experienta de shopping a utilizatorilor si, in acelasi timp, contribuie la cresterea suplimentara a ratei de conversie. Companii precum F64, cel mai mare retailer de echipamente si accesorii foto & video din Romania, folosesc deja aceasta tehnologie.

O astfel de solutie stimuleaza achizitiile direct de pe telefonul mobil, utilizatorii nemaifiind nevoiti sa introduca datele de card, cele personale sau de livrare la fiecare achizitie, imbunatatindu-se astfel radical experienta de shopping.

Recunoastere faciala – este o noua metoda de plata a comenzilor online, aflata in stadiu incipient de dezvoltare, dar care devine tot mai raspandita, mai ales in China. Practic, prin intermediul unui sistem de recunoastere faciala, legat la contul de cumparaturi online, unde sunt memorate şi datele bancare, orice client poate plati produsele cumparate, doar stand nemiscat cateva momente in fata unei camere.

Ana Dumitrache, CTP: Jumatate...
Citeste si: Cat pierde Romania in dezvoltare din lipsa infrastructurii

Infrastructura - companiile trebuie sa creeze sisteme flexibile si sigure care sa poata echilibra securitatea si confidentialitatea cu nevoia de schimbare a capacitatii, pe masura ce se modifica cerintele de business.

Fluxuri de lucru integrate si inteligente – regandirea continua a proceselor pentru a maximiza capabilitatile oamenilor si tehnologiilor si crearea de medii pentru a maximiza randamentul afacerii.

Adaptabilitatea modelului de business – este o practica ce presupune reevaluarea si adaptarea continua a modelelor de afaceri si a fluxurilor de venituri utilizate de companie.

Per total, toate aceste lucruri au menirea de a oferi clientilor o experienta de shopping cat mai placuta, fara probleme, care sa se potriveasca perfect pe dorintele lor, eventual sa le anticipeze preferintele, procesul de achizitie sa fie mai usor, mai rapid si mai distractiv decat cel cu care sunt obisnuiti.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Prima editie a evenimentului major de retail:European Digital Commerce