Intalnirea cu trei dintre managerii Xiaomi pe regiune si global a fost o surpriza placuta. In primul rand, si extrem de important, doi dintre ei vorbesc o engleza fara cusur, ceea ce este mai rar in managementul companiilor chinezesti. In al doilea rand, au fost darnici in amanunte si strategii de piata.

“Nu putem lasa consumatorii de pe o piata atat de mare precum Romania fara reprezentanti in tara. Prin faptul ca intram oficial in tara le aratam, in mod clar, ca nu sunt lasati deoparte; avem in plan si un birou. Foarte multi clienti ne intreaba cand vom intra in Romania, nu mai putem ignora”, spune Jacques Xiang Li, group PR, dept. head of global PR la Xiaomi.

Intrarea pe piata din Romania implica garantii suplimentare la achizitii, servicii after sales si, bineinteles, maximizarea reach-ului companiei prin parteneriate mai ample cu operatori telecom si in omnichannel.

“Deja avem deal-uri cu Orange, Vodafone si RCS&RDS, suntem in discutii cu Telekom. Diferenta majora va fi faptul ca vor fi incluse in ofertele telecom mai multe game de produse”.

Oferta competitiva inclusiv in recesiune!

Oficialii Xiaomi spun ca pozitia lor este una excelenta pe o piata a carei economie nu merge pozitiv, cum este cazul Romaniei.

“Oferta noastra este extrem de competitiva si prezinta interes inclusiv in perioade de scaderi economice. Varful nostru de lance, Xiaomi Redmi Note8 Pro, costa doar 1.200 de lei, avand insa specificatii de top, deci suntem SUPER pregatiti pentru o eventuala scadere a puterii de cumparare”, subliniaza oficialii companiei.

Xiaomi este pe locul patru pe piata locala, dupa Samsung, Huawei si respectiv Apple. “Ambitiile noastre sunt foarte mari. Trebuie sa ne consolidam baza de utilizatori si sa crestem awareness-ul. Trebuie sa incepem sa cunoastem consumatorii din tara, sa le oferim acces mai ridicat la produsele noastre, asa ca vom deschide inca 4-5 magazine Mi Store intr-un an”, subliniaza Jacques.

De altfel, Xiaomi este numarul unu pe piata din India, Rusia, Spania si India. “Provocarile din Romania sunt similare cu cele din Europa de Vest – sa atingem initial grupul de oameni care nu cumpara telefoane extrem de scumpe doar pentru o imagine in societate”.

In Romania exista multi consumatori care sunt gata sa dea 1000+ euro pentru un telefon, desi nu si-l permit cu adevarat, doar pentru “a da bine in fata prietenilor si necunoscutilor”. Strategia Xiaomi consta in a atrage initial pe cei mai putin vanitosi, ca mai apoi “sa muste” si din cealalta categorie. Totodata, Xiaomi reprezinta o solutie ieftina si puternica si pentru cei care inca au telefoane foarte putin performante sau chiar feature phones.

Insa principala provocare ramane aceea de a construi imaginea Xiaomi in Romania. In acest sens, compania cauta si un ambasador de brand in tara, sau mai multi influenceri care deja folosesc Xiaomi si sunt entuziasti in fata noilor tehnologii. “Angajam in prezent pe marketing, sales si in retail pe piata locala”.

Compania a vandut peste 100 de milioane de smartphone-uri pe plan global de la aparitia primului model.

Redmi Note 8 Pro dispune de o rezolutie de 64 MP prin sistemul quad camera si o camera de 20 MP frontala. “Studiile noastre indica faptul ca utilizatorii sunt in primul rand interesati de fotografii, la mica distanta de autonomia acumulatorului”, spun oficialii Xiaomi.

In Romania clientii sunt interesati in special de camera principala, insa in anumite regiuni ale Asiei, de exemplu, clientii sunt mai interesati de camera de selfie-uri.

Terminalul include AI Face Unlock, 91,4% screen to body ratio, este splash resistant si poti plati prin NFC. Redmi Note 8 Pro este construit pentru gameri, cu 6 GB RAM, 128 Gb stocare si pana la 256 GB prin card SD.

Bateria are 4500 de mAh, tinand pana la 2 zile cu folosire moderata. Nu include insa incarcare wireless.

“Apreciem eforturile depuse de concurentul nostru Huawei pentru promovarea internationala a dispozitivelor chinezesti. Practic, ei au deschis pietele pentru mai multi jucatori din China si implicit pentru noi” spune, cu fair play, oficialul companiei.

Totodata, compania va intra in Romania si cu mai multe becuri inteligente (Smart Bulbs), dar si cu un (alt) aspirator, Mi Handheld Vacuum Cleaner, la un pret de 1.100 de lei.

In curand vei putea citi un review in amanunt al varfului de lance Xiaomi Redmi Note 8 Pro, pe wall-street.ro.

Citeste si:
Stock Busters: reduceri la smartwatch-uri Samsung, Apple Watch, Xiaomi
Stock Busters: reduceri la...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Black Friday de vara: Gadgeturi pentru casa ta