Telefoanele de serviciu: ce trebuie să luați în calcul înainte de a alege o ofertă

Una dintre facilitățile deseori oferite de angajatori este telefonul de serviciu. Privită drept un avantaj semnificativ în urmă cu câțiva ani, această facilitate este acum luată drept ceva normal în zilele noastre și poate fi acordată în forme variate. De la acordarea unui nou număr de telefon și până la preluarea cheltuielilor cu telefonia ale angajatului sau acoperirea costurilor pentru un nou telefon, companiile au la dispoziție o multitudine de variante prin care pot acorda această facilitate angajaților.

Impunerea unui număr de serviciu poate fi însă și o alegere sensibilă, având în vedere faptul că majoritatea angajaților dețin deja atât propriul smartphone, cât și o opțiune de telefonie suficient de atrăgătoare încât să îi facă să refuze propunerea companiei. Există, bineînțeles, și varianta utilizării unui telefon dual-sim, în care pot fi integrate atât numărul personal de telefon, cât și cel de serviciu. Sau o variantă hibrid, în care compania să acopere o parte din costurile abonamentului la telefon sau poate chiar să ofere posibilitatea obținerii unui telefon nou sau posibilitatea vânzării telefonului existent și schimbarea telefonului cu un model mai nou.

Fiecare opțiune are propriile avantaje și dezavantaje, de aceea e important ca angajatorii să ia în considerare cât mai mulți factori înainte de a decide dacă să le ofere sau nu angajaților telefoane și numere de serviciu. Unul dintre cele mai mari beneficii ale oferirii de telefoane de serviciu este ușurința administrării lor, toată lumea folosind aceleași modele, cu același hardware și aceleași variante ale sistemului de operare. Aceasta va face ca instalarea anumitor caracteristici de securitate sau administrare de la distanță să se facă mai simplu.

Așadar, compatibilitatea poate fi un factor important în luarea unei decizii în acest sens. Având un sistem unitar de operare, iOS sau Android, comunicarea internă se poate îmbunătăți, departamentul IT al companiei putând lua decizia de a instala, de exemplu, aceleași aplicații corporate pentru simplificarea activității anumitor departamente și pentru ușurarea activităților de mentenanță și actualizare a aplicațiilor respective.

Cum spuneam mai sus, oferirea unui telefon de serviciu poate fi refuzată de unii angajați din simplul motiv că nu doresc să țină două telefoane în buzunar. În această situație, asigurarea unui telefon dual-sim poate fi o opțiune agreată de ambele părți. Sfatul nostru este să oferiți angajaților posibilitatea de a alege dintr-o gamă de mai multe modele. Fiind vorba de înlocuirea propriului model cu unul folosit și pentru serviciu, vă sfătuim ca în lista de modele să introduceți și unele noi și performante, astfel încât schimbul să nu fie perceput în mod negativ de angajați.

Citeste si:
Google a lansat un sistem de alertă în caz de cutremur pentru...
Google a lansat un sistem de...
Citeste si:
Coronavirus - cum se transmite, simptome, tratament
Coronavirus - cum se...

Pentru o economie mai mare de costuri este ideal să încheiați un abonament corporate personalizat, apelând la un reprezentant de vânzări al operatorului de telefonie mobilă. Ofertele companiilor de telefonie mobilă sunt variate și este util să faceți o cercetare amănunțită a acestora înainte de a vă decide ce operator să alegeți. La fel ca în orice altă situație, cu cât optați pentru un număr mai mare de terminale activate sau pentru abonamente mai scumpe, cu atât veți obține facilități mai mari, putând chiar să ajungeți să faceți economii semnificative în situații precum achiziția unor abonamente cu multe minute în roaming sau opțiuni de date pentru videoconferințe, de exemplu. Totul depinde de specificul și nevoile de comunicare ale companiei dumneavoastră.

Mentenanța telefoanelor trebuie asigurată de departamentul IT în cazul în care nu s-a optat pentru suport oferit de operatorul de telefonie mobilă. Având un singur model sau o gamă restrânsă de modele disponibile, veți face mai ușoară muncă departamentului IT în privința mentenantei aparatelor și a actualizarilor periodice de software.

Tot la acest capitol putem include și costurile de upgrade. În prezent, un telefon are o durată de viață de aproximativ doi ani, iar unele modele pot fi efectiv uzate chiar la data apariției lor pe piață dacă specificațiile oferite nu sunt unele de top. De aceea, este util să solicitați o variantă de abonament care să permită și opțiunea de buy-back sau de upgrade al terminalelor mobile. Nu ignorați acest aspect, deoarece angajații frustrați de modelele lor prea vechi sau prea lente ar putea să nu mai dea același randament. Țineți cont de acest lucru în momentul în care negociați o oferta de abonament cu operatorul de telefonie mobilă, astfel încât să puteți obține cel mai bun preț posibil pentru un abonament care să conțină și varianta înlocuirii telefoanelor cu modele mai noi la o perioadă de 2-3 ani.

Citeste si:
O banca interzice angajatilor sa trimita SMS-uri de pe telefoane
O banca interzice angajatilor...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri