22 Octombrie 2020

Fostul CEO al Google, despre rețelele sociale: amplifică idioții și nebunii



Eric Schmidt, fostul CEO al Google, consideră că excesele care au loc în social media ar putea da naștere unor reglementări mai serioase a platformelor în următorii ani.

Schmidt, care a părăsit consiliul de administrație al Alphabet în 2019, însă este în continuare unul dintre cei mai mari acționari, nu este de acord cu procesul intentat de către guvernul Statelor Unite ale Americii împotriva Google. Cu toate acestea, el consideră ar putea fi necesară o reglementare mai complexă pentru rețelele sociale, în cazul în care lucrurile nu se schimbă.

”Un context în care rețelele sociale servesc drept amplificatoare pentru idioți și oameni nebuni nu este ceea ce intenționam(...) Dacă industria nu reușește să dea de cap acestei probleme printr-o metodă inteligentă, va apărea legislația care va face asta”, a declarat Eric Schmidt, conform Bloomberg.

Oficialii american susţin că Google a încălcat legea în privinţa modului în care şi-a tratat rivalii în afacerile de căutare pe internet şi reclame, încercând să-i dezavantajeze pentru a păstra dominaţia propriului său motor de căutare şi folosind puterea semnificativă pe piaţă pentru a vinde mai multe reclame. De asemenea, faptul că Google a abuzat de poziţia sa dominantă în căutările online i-a afectat şi pe consumatori, nu doar pe concurenţi, apreciază autorităţile SUA, conform Agerpres.ro.

De mult timp autorităţile şi avocaţii clienţilor americani acuză Google că a abuzat de poziţia sa dominantă în căutările online şi pe segmentul reclamelor pentru a înăbuşi concurenţa şi a-şi majora profiturile. Criticii susţin că amenzile de miliarde de dolari impuse de Comisia Europeană pentru practicile Google în ultimii ani nu au fost suficient de severe şi sunt necesare schimbări structurale pentru schimbarea practicilor sale.

Litigiul judiciar reprezintă cel mai important act al Guvernului de a proteja concurenţa, de la cazul împotriva Microsoft, în urmă cu peste 20 de ani. De asemenea, ar putea reprezenta începutul unei campanii menite să pedepsească încălcarea normelor concurenţei, ţinând cont de investigaţiile în derulare în SUA asupra giganţilor din domeniul tehnologiei, inclusiv Apple, Amazon şi Facebook.



Citeste si