Daca detii un magazin fizic si vrei sa iti lansezi afacerea si in mediul online sau pur si simplu vrei sa iti faci site-ul existent mai functional pentru a putea vinde mai usor, trebuie sa apelezi la o platforma special dedicata pentru comert electronic.

Pentru inceput este important sa stii ca nu exista cea mai buna platforma la modul general, doar cea mai buna platforma pentru tine. Aici vorbim despre utilitate si despre costurile pe care le implica.
Ce este de fapt o platforma de comert electronic? Aceasta se refera la o aplicatie software ce permite sa iti gestionezi operatiunile de vanzare si site-ul in sine. Poate fi dezvoltata chiar si de la 0 cu ajutorul unei echipe de programatori sau se poate folosi o platforma deja existenta, prestabilita si cu toate functiile incluse.
O companie de marketing online te poate ajuta sa te decizi catre ce platforma sa te indrepti, cele mai populare pentru un magazin online fiind urmatoarele:
1. Prestashop
Aceasta platforma de e-commerce este construita pe mai multe template-uri si are foarte multe functionalitati, inclusiv functii de vanzari incrucisate. Este una dintre cele mai folosite platforme pentru magazine online in foarte multe tari si tradusa in mai multe limbi.
Avantaje: platforma flexibila, comunitate vasta, aplicatii si functii suplimentare, poate fi disponibila cu versiune de gazduire
Dezavantaje: sunt necesare abilitati pentru dezvoltare web, nu se pot integra aplicatii externe
2. Plugin WooCommerce (WordPress)
Daca iti doresti un site cu care sa vinzi online, usor de configurat si pe care sa nu cheltui foarte multi bani, poti alege pentru magazinul tau online WooCommerce. Acesta este una dintre cele mai bune platforme gratuite, ideala daca nu ai foarte multe produse la vanzare si iti doresti ceva simplu de gestionat. Se poate instala foarte usor chiar si de catre un incepator sau poti chiar sa apelezi la servicii de creare site-uri care te poate ajuta sa iti creeze de la 0 magazinul tau online.
Avantaje WordPress: ideala pentru SEO, nelimitarea personalizarii functionalitatilor, gama variata de teme si extensii
Dezavantaje: atunci cand se incarca in exces cu foarte multe produse, site-ul va merge mai greu, destul de greu sa gestionezi o gama larga de produse
3. Magento
O alta platforma extrem de populara este Magento. Aceasta gestioneaza anual miliarde de tranzactii la nivel global si folosita chiar si de cele mai mari magazine online precum Nike, Cisco sau Protect & Gamble. Platforma este destul de versatila si are foarte multe extensii cu care pot integra usor aplicatii din exterior necesare pentru magazinul tau online. Daca iti doresti sa iti construiesti site-ul pe aceasta platforma vei avea nevoie de un programator, avand nevoie de un anumit nivel de programare PHP.
Avantaje: foarte usor de optimizat, platforma populara, comunitate ampla
Dezavantaje: necesita abilitati de web developer, temele sunt contra cost, este nevoie de memorie si spatiu suficient pentru a putea functiona
4. OpenCart
O platforma aparuta mai tarziu pe piata si astfel cu o comunitate mai restransa. Insa OpenCart este apreciat pentru consumul redus de resurse si pentru faptul ca este complexa si utila pentru cei care isi doresc un magazin online eficient. Dispune de foarte multe teme si de o interfata usor de gestionat, dar si optiuni multiple de plata si de livrare.
Avantaje: usor de instalat, se incarca repede, multe extensii gratuite, se pot implementa limbi straine
Dezavantaje: design-ul dispune de personalizare limitata, nu se poate optimiza suficient
5. Joomla
O platforma populara in randul magazinelor online este Joomla. Gazduieste peste 700 000 de site-uri web si magazine online, fiind o platforma cu o interfata usor de folosit.
Avantaje: destul de securizata, modificari usor de realizat, intretinere si dezvoltare avantajoasa
Dezavantaje: cunostinte tehnice pentru personalizare, se adauga dificil categorii de produse, se poate personaliza cu module suplimentare

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri