Grupul Amazon, un gigant al comerţului online, a lansat la Londra, pentru prima dată în afara Statelor Unite, un supermarket care permite clienţilor să cumpere produse fără să mai treacă pe la casele de plată, marcând astfel o nouă etapă în concurenţa feroce pe care grupul american o face magazinelor tradiţionale.

Magazinul Amazon Fresh, amenajat în centrul comercial Ealing Broadway, "este primul magazin de proximitate din Regatul Unit ce permite oamenilor să cumpere produse şi apoi să iasă direct", fără să mai treacă pe la o casă. "Este, totodată, primul magazin fizic al grupului Amazon în afara Statelor Unite", au subliniat reprezentanţii săi într-un comunicat, scrie Agerpres.

Clienţii vor trebui doar să scaneze un cod QR cu telefonul lor mobil la intrare, îşi fac cumpărăturile, apoi ies din magazin. Nu vor mai trebui să treacă prin faţa caselor de marcat, iar fiecare articol scos din raion de către client este debitat automat din contul lor prin intermediul aplicaţiei instalate pe telefonul mobil.

Magazinul funcţionează cu senzori, camere de filmat şi algoritmi de tip "deep learning" (tehnologie ce permite unei maşini să înveţe singură, n.r.), au explicat reprezentanţii Amazon într-un videoclip promoţional.

Magazinul londonez propune "o vastă selecţie de noi produse ştampilate de Amazon", inclusiv carne, peşte, fructe şi legume, patiserie, mâncăruri preparate şi produse de primă necesitate.

Noul stabiliment va fi "similar celor 20 de magazine Amazon Go din Statele Unite, dar va funcţiona sub marca Fresh deja utilizată în Regatul Unit pentru băcăniile online", iar alte spaţii similare sunt prevăzute a fi amenajate la Londra.

"Consumatorii din Regatul Unit doresc o experienţă a cumpărăturilor care să fie practică, iar noi credem că ei vor aprecia faptul că vor putea să intre şi să iasă direct cu cumpărăturile de care au nevoie", a declarat Matt Birch, un fost director al supermarketului Sainsbury, în prezent la conducerea Amazon Fresh Stores.

Amazon, care se afla deja în plină ascensiune în Marea Britanie înainte de criza provocată de COVID-19 şi făcea o concurenţă tot mai acerbă unui sector al distribuţiei aflat în criză, şi-a văzut poziţia consolidată de această pandemie, care a determinat închiderea timp de mai multe luni a micilor magazine.

Sursa foto: Shachima / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri