Până în prezent, platformele de tip CRM (Customer Relationship Management ) au ajutat direct echipa de vânzări să înregistreze, să urmărească și să comunice eficient cu clienții potențiali și cu cei finali contribuind la dezvoltarea afacerilor. Astăzi, CRM-urile și-au extins funcționalitățile pentru a facilita organizarea, monitorizarea și dezvoltarea rapidă a procesului de vânzare, datorită rapoartelor construite în timp real și a accesului extrem de ușor la informații utile.

Ce este un soft CRM?

După cum sugerează și numele, instrumentele de tip CRM au fost inițial concepute pentru a ajuta companiile să gestioneze relațiile cu clienții.

Cu toate acestea, de-a lungul timpului, conceptul de CRM a evoluat de la o simplă gestionare a contactelor la un instrument complet pentru gestionarea vânzărilor și a tuturor datelor referitoare la activități operaționale.

Sistemele CRM, sunt utilizate din ce în ce mai mult pentru a identifica noi clienți potențiali, pentru a urmări discuțiile și pentru a facilita conversia clienților prin acțiuni de follow-up.

CRM-ul astăzi: De la vânzări și asistență până la managementul firmei. Soluția în cloud pentru a automatiza și gestiona cât mai multe activități pe o singură platformă.

Ai nevoie de un soft CRM?

Sistemele CRM îți simplifică procesul de vânzare și ajută echipa să-și planifice, să-și optimizeze și să-și monitorizezi cu ușurință activitatea, pentru a putea gestiona mai mulți clienți.

Vei avea nevoie de aceste sisteme CRM, dacă te afli în oricare dintre situațiile enumerate mai jos.

I. Ai nevoie de un soft CRM de gestionare a contactelor?

Funcția principală a unui soft CRM, este aceea de a construi, a stoca și a organiza într-o bază de date securizată informațiile provenite din diferite surse, pentru a le pune la dispoziția întregii echipe ori de câte ori este nevoie.

Aceste sisteme de tip CRM, de fapt, îmbunătățesc funcția agendei sau a unui fișier excel, pentru că oferă în timp real informații actualizate și detaliate despre clienți: informații de contact, informații demografice, istoricul achizițiilor și interacțiunile cu compania.

Aceste informații sunt foarte utile, iar protejarea lor când apar modificări în cadrul echipei este vitală pentru firmele mici și mijlocii, deoarece facilitează schimbul de informații fără a se pierde date importante și fără ca noul coleg să înceapă activitatea de la zero.

II. Căutați o soluție pentru automatizarea și accelerarea vânzărilor?

CRM-ul nu are doar meritul de a-ți organiza și securiza contactele, dimpotrivă, îți oferă o serie de instrumente care îți permit să crești vânzările. Principalele instrumente puse la dispoziție sunt:

  1. generarea de clienți potențiali, oferind posibilitatea de a importa automat clienți potențiali de pe site-ului tău;
  2. simplificarea și automatizarea procesului de follow-up cu ajutorul notificărilor automate trimise de platformele de tip CRM, prin email și SMS. Sistemele CRM te ajută să elimi riscului de a uita de procesul de revenire pentru feedback ofertă și îmbunătățește comunicarea cu clienții potențiali sau finali, pe tot parcursul ciclului de vânzări.
  3. Scrierea și trimiterea prin email și SMS a ofertelor de preț personalizate în funcție de nevoile clientului, în doar câteva minute. Atunci când un contact solicită o ofertă de preț, sistemele CRM te ajută la calcule și te anunță când clientul a văzut e-mailul sau a deschis oferta.
  4. Istoric pe fiecare client – Îți cunoști cu adevărat clienții? Toate informațiile sunt stocate în istoricul clientului, inclusiv istoricul comunicărilor care au avut loc, numele persoanei ce s-a ocupat de client precum și data la care au avut loc discuțiile; de asemenea, poți stoca cu ușurință documente și fotografii utile pe parcursul colaborării;
  5. Monitorizarea echipei de vânzări. Un soft CRM oferă posibilitatea de a crea un cont dedicat fiecărui membru al echipei de vânzări. El favorizează urmărirea activităților desfășurate, de exemplu: numărul de persoane contactate, numărul ofertelor trimise, rata de conversie și alți indicatori, ce permit personalului să identifice cel mai bun mod de a-și atinge obiectivele.

III. Dorești să oferi o experiență de cumpărare mai bună și un serviciu de asistență mai eficient?

Sistemele de tip soft CRM permit gestionarea relațiilor cu clienții și îți oferă posibilitatea de a crea o experiență de cumpărarea mai bună și un serviciu de asistență pentru clienți mai eficient.

După cum s-a menționat anterior, informațiile stocate pe fiecare client se referă la informații de contact, informații legate de interesele personale, informații despre achiziții și alte date personale.

Posibilitatea de a aduna toate aceste informații într-un singur instrument permite personalului de vânzări și de asistență să răspundă mai ușor la întrebările clienților pentru a le rezolva problemele.

În acest fel, întregul personal are acces la informații prețioase și actualizate care permit tuturor să gestioneze relațiile cu clienții în cel mai bun mod posibil, chiar și în cele mai complicate situații fără a fii nevoit să dai zeci de telefoane.

Ce soft CRM să alegi?

Cum să alegi softul CRM potrivit companiei tale și caracteristicile de care ai nevoie?

Secretul este să alegi o platformă CRM solidă care poate crește performanța echipei fără a schimba modul actual de lucru.

Prin urmare, flexibilitatea sistemului CRM și oportunitățile de personalizare pe care le oferă devin foarte importante.

În general, CRM-ul ales trebuie să fie:

  • Ușor de utilizat

Ca orice altă tehnologie, implementarea unui sistem CRM necesită o etapă de instruire și o perioadă de acomodare. Cu toate acestea, unele programe CRM sunt atât de complicate încât implementarea lor nu se merită, mai ales pentru întreprinderile mici și mijlocii, care ar trebui să aloce timp și bani din alte investiții mai profitabile.

Din acest motiv, este recomandat să evaluezi cu atenție diferite soluții CRM și mai apoi să o alegi pe cea care se potrivește cel mai bine companiei tale, astfel economisești multe dureri de cap și multe frustrări apărute în urma unei alegeri greșite. O interfață simplă care nu necesită prea multă instruire îți va ușura munca. Pentru a face o alegere potrivită, o idee bună poate fi să testezi mai multe CRM -uri prin participarea la demonstrații gratuite și mai apoi să-l alegi pe cel care satisface cel mai bine nevoile tale.

  • Personalizabil

Nu există o singură soluție CRM potrivită pentru toate firmele. Software-ul CRM acoperă atât de multe domenii de activitate încât personalizarea devine esențială, pentru a optimiza rentabilitatea investițiilor făcute.

Este important să alegi un CRM care să-ți ofere posibilitatea de a personaliza fiecare instrument în funcție de nevoile fluxului tău de lucru. Această personalizare poate avea loc în mai multe moduri, inclusiv sub formă de integrări externe, configurarea câmpurilor de introducere a datelor, crearea de șabloane și a formularelor de contact pentru site-ul tău.

  • CRM -ul să poată fi integrat cu alte platforme externe

Cele mai bune CRM-uri se integrează cu numeroase software-uri externe pentru a crea un singur flux de date. Aceasta înseamnă să evitați exportul și importul manual de date între sistemul CRM și alte aplicații, permițând o economie mare de timp.

  • În cloud

În acest fel, poți avea acces la datele din CRM în orice moment, oriunde te afli. Tot ce aveți nevoie este o conexiune la internet.

  • Accesibil de pe mobil

Pentru a facilita utilizarea în orice moment, este important ca soft-ul CRM pe care îl alegi să-ți ofere posibilitatea de a accesa datele de pe orice dispozitiv, smartphone sau tabletă

  • Sigur

Software-ul CRM ales va deveni centrul tuturor activităților, deci este important să fie echipat cu sisteme de securitate stricte, capabile să prevină atacurile și pierderea datelor.

  • Control asupra datelor

Știind că datele și informațiile tale sunt mai importante decât platforma CRM în sine, asigură-te că tu le poți descărca atunci când îți dorești.

Întrucât sunt multe software-uri CRM și știm foarte bine că, înainte de a cumpăra și de a începe procesul de implementare cu unul dintre ele, trebuie să te întrebări:

  • Este ușor de utilizat? Pot angajații tăi să învețe cum să-l folosească cu ușurință?
  • Cât de personalizabil este software-ul CRM?
  • Ce caracteristici sunt utile pentru a-mi ajuta vânzările și alte aspecte ale afacerii mele? Este complet, se pot face mai multe acțiuni pe un singur sistem CRM?
  • Care sunt limitările software-ului CRM? Poate automatiza o parte din fluxul de lucru?
  • Care sunt costurile software-ului CRM? Ce se întâmplă dacă trebuie să creez mai multe conturi de utilizator? Ce se întâmplă când apare nevoia unui câmp suplimentar?
  • Nivelul de securitate garantat de platforma CRM, este potrivit pentru compania mea? Pot accesa datele imediat? Pot descărca baza de date?
  • Software-ul CRM oferă un serviciu de asistență rapid, prompt și accesibil angajaților mei?

Încă te întrebi de ce să folosești un soft CRM?

Aceste instrumente nu sunt limitate doar la urmărirea datelor și la accelerarea vânzărilor, software-ul CRM, te ajută să economisești timp și bani prin automatizarea, optimizarea și monitorizarea activităților. Să vedem anumite avantajele în detaliu:

  1. Economisirea timpului
    Unul dintre principalele beneficii care apar din utilizarea software-ului CRM, este acela de a economisi timp, obținut datorită automatizării anumitor operațiuni repetitive și a proceselor neproductive dar necesare.
  2. Economisirea banilor
    Există mai multe software-uri CRM accesibile chiar și pentru întreprinderile mici, dar utilizând o singură soluție care poate oferi mai multe instrumente, compania are capacitatea de a optimiza și de a face procesele interne mai eficiente, rezultând astfel o economie bani.
  3. Rapoarte avansate

Să investești într-un instrument care oferă statistici în timp real nu este un lux, mai degrabă reprezintă un avantaj competitiv.

Să ai rapoarte cu privire la rezultatele echipei tale te ajută să ai o viziune de ansamblu cât și individuală asupra rentabilității firmei. În acest mod poți susține colaboratorii pentru a obține cele mai bune rezultate din munca lor.

  1. Nu se mai pierd informații

Ți se pare ciudat să știi că salvarea informațiilor în telefoanele și agendele personale nu este cel mai bun mod de lucru? Un soft CRM te ajuta să aduni datele în manieră ordonată și să limitezi pierderea lor în momentul în care un membru al echipei decide să nu mai colaboreze cu tine.

În plus, la un moment dat să construiești relații profesionale puternice te ajută să generezi venituri mai mari.

Dacă ne gândim că atragerea unui client nou ne costă de cinci ori mai mult decât să-l menținem, atunci cred că merită să investești pe termen lung într-o astfel de platformă.

CRM-urile pot oferi date și rapoarte de care aveți nevoie pentru a înțelege cum lucrează echipa de vânzări, ajutându-i în activitatea de zi cu zi, cu scopul de a accelera procesul de vânzare.

Această tehnologie de tip CRM, devine un factor decisiv în toate sectoarele și îți permite să te diferențiezi într-un mod concret de concurenții tăi, printr-un management mai bun asupra prospecților, clienților potențiali sau finali și un serviciu de relații cu clienții mai eficient.

O ultimă întrebare…

În concluzie, există o ultimă întrebare foarte simplă. Ești interesat să analizezi posibilitatea implementării unui CRM în firma ta?

Descoperă noua agenda digitala descrisa intr-un videoclip pe YouTube:

VEZI VIDEO YouTube!

Vrei să-ți dezvolți afacerea? Ești pregătit să accepți schimbarea?

Cei de la plataforma MEFI, știu aceste lucruri pentru că în ultimii 5 ani au dezvoltat și implementat soluția lor de tip CRM ,ajutând zeci de companii ca a ta să-și optimizeze procesul de vânzare, astfel încât echipă să poată gestiona mai ușor și mai eficient mai mulți clienți cu aceleași resurse.

Cu MEFI, noua Agendă digitală completă pentru gestionarea procesului de vânzare poți actualiza baza de date, direct pe smartphone și tabletă; economisești timp și resurse, ai totul sub control (baza de date, comenzi, clienți, prețuri, oferte de preț); catalogul de produse este digitalizat și îți reduce timpul de emitere a unei oferte; nu ratezi nicio întâlnire sau discuție de afaceri datorită notificărilor automate și a jurnalului de activitate; stabilești obiective pentru echipa de vânzări; datele și informațiile sunt sigure datorită backup-ului automat în cloud și nimeni nu le poate șterge fără permisiunea ta; iar integrările dintre MEFI soft CRM cu soluțiile compatibile (Termene.ro, MobilPay, Google Drive, Google Maps, etc.) te ajută să lucrezi mai eficient.

Află ACUM mai multe și beneficiază GRATUIT de o prezentare Demonstrativă pentru a te convinge de compatibilitatea dintre platforma MEFI soft CRM și provocările business-ului tău.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri