Transformările tehnologice la care se adaugă și presiunea venită din necesitatea alinierii la noi raportări obligatorii sau din obligativitatea aplicării acestora au accelerat digitalizarea atât a instituțiilor financiare, cât și a companiilor. Schimbările s-au întâmplat treptat pe măsură ce companiile și instituțiile au fost forțate de pandemie să adopte munca la distanță, iar legătura între acestea s-a păstrat în preponderent prin intermediul canalelor digitale. Un lucru benefic pentru toți cei implicați.

La aceste schimbări privind digitalizarea se va adăuga în perioada următoare și implementarea conceptului SAF-T (Standard Audit File for Tax) - un fişier de audit standard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil către autoritățile fiscale, într-un format standardizat de date. Astfel, se poate realiza mult mai uşor o analiză şi un control fiscal. În plus, se asigură transparenţa şi creşterea gradului de încredere între autoritățile fiscale şi contribuabil.

În România strategia de digitalizare a ANAF și inițiativa privind introducerea fișierului standard de audit pentru taxe (SAF-T) sau e-factura va juca un rol important și va avea o influență pozitivă asupra inspecțiilor fiscale ce vor fi derulate pe viitor.

Implementarea fişierului standard de raportare SAF-T a intrat în linie dreaptă. Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală prevede obligația depunerii acestui fișier pentru contribuabilii mari începând cu 1 ianuarie 2022, pentru contribuabilii mijlocii în 2023, iar pentru contribuabilii mici în anul 2025.

Pentru a veni în întâmpinarea oricăror companii și a facilita raportările pe care acestea trebuie să le transmită către autoritățile fiscale din România, Arggo Consulting a dezvoltat soluții de raportare SAF-T care să îndeplinească cerințele legale, oferind consultanță și suport post-implementare.

Încă de la înființarea Arggo Consulting acum 7 ani, digitalizarea a fost și este o prioritate pentru noi, iar acum, în contextul SAF-T, am pus la punct două soluții.

O soluție de sine stătătoare în platforma Timeqode, soluție ce poate fi implementată indiferent de ERP-ul utilizat de client. Astfel, aplicația validează datele din diverse sisteme, generează fișierul XML și persistă un istoric al declarațiilor și al informațiilor încărcate.

Cealaltă soluție, Arggo SAF-T for Dynamics adresându-se acelor contribuabili care utilizează ERP-uri din suita Microsoft Dynamics (Business Central, Navision, AX, Finance&Operations), este integrată în sistemul ERP și funcționează ca o extensie fără a altera procesele existente.

În procesul de implementare a raportării trebuie să fie luate în considerare două etape: pre-implementarea, în care contribuabilul analizează dacă datele pe care le deține sunt corecte și etapa de alegere și implementare a soluției IT, care va fi utilizată recurent pentru raportare.

În soluțiile Arggo pentru obținerea declarației, realizate în suita de ERP-uri de la Microsoft, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției Arggo SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul contabil înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmis pe o rețea securizată către portalul ANAF. Aceeași metodă fiind valabilă și pentru soluția Timeqode SAF-T by Arggo, cu mențiunea că oferim servicii de consultanță pentru extragerea datelor.”, a declarat Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting.

Arggo Consulting oferă soluții complete pentru SAF-T prin Declarația Informativă D406: mapare date - cu informațiile disponibile în ERP, export în fișier XML unic sau multiplu, actualizare nomenclatoare integrată, suport în validarea fișierului cu DUKIntegrator, servicii de obținere a datelor din alte sisteme (pentru contribuabilii ce nu au soluții de ERP de la Microsoft), servicii suport pentru validarea fișierului XML.

Printre clienții aflați în portofoliul Arggo Consulting care au început deja procedurile pentru raportarea SAF-T enumerăm: Automobile Bavaria, Agrii, Axpo, Baumit, Băneasa Shopping City, Blue Air, Cotton Tex, KFC, Pizza Hut, Millenium, Lukoil, Libra Bank, Kruk, Kwizda Agro, Synevo, Secom, Veolia, Viarom etc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri F