La începutul acestui an, într-un articol publicat de BBC, se anunța că aplicațiile mobile ne ocupă un sfert din timpul în care stăm treji. Cu alte cuvinte, din cele aproape 16 ore pe care le petrecem fiind activi, aproape patru sunt ocupate de verificarea aplicațiilor de pe mobile.

Ba mai mult, statisticile arată că oamenii au tendința să petreacă din ce în ce mai mult timp folosindu-și telefoanele inteligente. Astfel, este firesc să rezulte adevărate trenduri în materie de dezvoltare aplicații pe mobil.

Așa că dacă te gândești la dezvoltarea unei astfel de aplicații sau dacă vrei să faci un update pentru cea existentă deja, iată care sunt trendurile din ultima vreme și cum reușesc acestea să-i țină pe utilizatori lipiți de ecranele device-urilor smart.

Trend #1: Aplicații care se pot adapta oricărei industrii / comunități / organizații sau companii

Mai precis, este vorba despre aplicațiile al căror cod este scris o singură dată și care primesc update-uri și personalizări în funcție de specificul unui business sau al unei organizații / comunități pentru care urmează să fie dezvoltate.

Retail jobs

De regulă, acest tip de soluții au rolul de a facilita comunicarea și de a permite o mai bună organizare a activității de zi cu zi, a celor două tipuri de utilizatori: cei care au comandat aplicația și cei care o folosesc.

Iar exemple de aplicații mobile cu specificații adaptabile sunt cele de tip Smart City, care aduc considerabile îmbunătățiri comunităților orașului și care pot fi dezvoltate de către administrația locală. Acestea pot include specificații precum: sistem de notificări în timp real, cu privire la evenimentele din oraș, emitere de avertismente, informații despre diverse instituții din oraș și datele de contact ale acestora etc.

Totodată, o altă tendință este către aplicațiile pe bază de abonament. De exemplu, ele nu trebuie neapărat să fie cumpărate / dezvoltate de către client, ci pot fi folosite pe baza unui abonament lunar.

Citeste si:
Avem 6 milioane de conexiuni la internet fix și 21 de milioane la...
6 milioane de conexiuni la...

Trend #2: Aplicații web progresive - cunoscute mai ales cu denumirea englezească PWA (progressive web app)

Denumirea de „progresive” vine de la faptul că ele pot oferi o experiență de utilizare optimă pe orice device sau din orice browser.

Aplicațiile progresive oferă o experiență completă, asemănătoare cu aplicațiile native, însă depind de viteza internetului și de performanța device-ul de pe care sunt accesate.

Avantajul acestora este faptul că ele vin cu aceeași interfață și oferă aceeași experiență de utilizare, indiferent dacă sunt accesate de pe web sau de pe mobile. Foarte multe companii cunoscute au ales acest tip de aplicații și au observat o considerabilă creștere a numărului de utilizatori. Un exemplu este chiar platforma Twitter.

Notă:

De ce trendurile de aplicații pe mobil se îndreaptă către soluții dezvoltate rapid?

Citeste si:
Modelul de echipă dedicată sau extinderea echipei de development...
Modelul de echipă dedicată,...

Datorită faptului că digitalizarea se produce într-un ritm alert. Oamenii au nevoie de produse perfect funcționale, intuitive, care să le facă viața mai ușoară, dar cu un timp de dezvoltare și implementare scurt.

Trend #3 Creșterea nivelului de securitate în dezvoltarea aplicațiilor pe mobil

Așa cum probabil ai observat, tendința de creștere a nivelului de securitate este din ce în ce mai mare, din cauză că aplicațiile pe mobil devin mai complexe și de obicei includ implementări de tipul: plată cu cardul, transfer de date personale (de exemplu, prin scanare sau printr-un modul de comunicare de tip chat), partajări de date sensibile (de exemplu, istoric medical al pacienților). Astfel, nivelul de securitate al aplicațiilor a fost a fost și el crescut corespunzător pentru a evita atacurile cibernetice.

Citeste si:
De ce este importanta optimizarea SEO a site-ului unui magazin online
De ce este importanta...

De exemplu, multe dintre acestea folosesc funcția de Recunoaștere Facială, apelând la camera din față a telefoanelor mobile. În cazul telefoanelor cu amprentă digitală, se folosește în continuare acest sistem de securitate.

De asemenea, sunt aplicații mobile care folosesc autentificarea în doi pași (precum cele din sistemul bancar sau financiar).

Trend #4 Localizare și posibilitatea de partajare a locației - printre funcțiile cel mai des întâlnite ale aplicațiilor mobile

Din dorința de a fi în permanență conectați unii la alții sau de a găsi cu ușurință informații cu privire la anumite locații, majoritatea aplicațiilor pe mobil au sistem de hărți / localizare implementat, împreună cu posibilitatea de a partaja locația respectivă folosind Social Media sau prin trimiterea de sms-uri către contacte.

Citeste si:
Tranzacție în IT: Compania românească Qualitance, preluată de ALTEN
Se vinde una dintre cele mai...

Tendința este de a insera această funcționalitate în orice aplicație este din ce în ce mai mare și se dovedește utilă.

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri F