19 Octombrie 2023

4 din 10 angajați ar folosi AI ca să le facă treaba la serviciu. Doar o treime ar cere însă sfaturi de la ChatGPT



Patru din zece consumatori globali (44%) sunt dispuşi să utilizeze inteligenţa artificială conversaţională, precum ChatGPT, pentru a finaliza activităţi la locul de muncă, potrivit ediţiei a 17-a a raportului anual "Life Trends", publicat de Accenture.

În acelaşi context, 42% dintre respondenţi au afirmat că sunt dispuşi să apeleze la instrumente de inteligenţă artificială conversaţională pentru recomandări de produse, iar 33% pentru a primi sfaturi în materie de sănătate şi wellness.

Potrivit raportului de specialitate, reducerea calităţii sau a cantităţii (shrinkflation), declinul serviciilor (skimpflation), deficienţe în servicii pentru clienţi şi abonamente nedorite duc la sentimentul că mărcile îşi încalcă în tăcere promisiunile.

Pe acest fond, peste trei sferturi dintre cei chestionaţi (77%) au declarat că sunt familiarizaţi cu inteligenţa artificială conversaţională, iar 35% consideră că design-urile aplicaţiilor sunt indistincte, un sentiment care creşte la aproape 40% în rândul celor cu vârste între 18 şi 24 de ani.

De asemenea, aproape o treime dintre consumatori spun că tehnologia le-a complicat viaţa la fel de mult pe cât le-a simplificat-o, 31% susţin că notificările constante controlează utilizarea tehnologiei personale, 27% fac referire la algoritmi, în timp ce alţi 27% notează că responsabilă este atracţia derulării nesfârşite.

Totodată, în privinţa planurilor, raportul citat arată că 48% dintre indivizi se gândesc la proiecte pentru viaţa lor pe mai puţin de 12 luni înainte sau deloc.

Realizatorii cercetării punctează faptul că, în ultimii trei ani, s-a observat o scădere în valoarea acordată unor repere tradiţionale, cum ar fi căsătoria (de la 30% la 21%), absolvirea unei facultăţi (de la 30% la 24%) şi mutarea din casa părintească (de la 23% la 17%).

"Aceste noi perspective vor genera viziuni diferite asupra produselor şi serviciilor. Afacerile care se adaptează, creează experienţe simple care contestă normele şi susţin unicitatea oamenilor vor rămâne relevante pentru consumatorii în continuă evoluţie", se menţionează în document.

Raportul Accenture a intervievat, în luna august a acestui an, 15.227 de persoane din 21 de ţări.



Citeste si