24 Ianuarie 2024

Netflix pare că a câștigat lupta cu cei care își împărțeau contul cu prietenii: decizia a ajutat compania să atingă cifre record



Rezultatele financiare anunțate de Netflix pentru ultimul trimestru din 2023 au depășit estimările analiștilor. Avertismentele utilizatorilor lansate anul trecut, odată cu decizia gigantului de streaming de a opri posibilitatea de împărțire gratuită a contului între mai multe persoane care nu locuiesc în aceeași casă, nu par a se fi materializat. Dimpotrivă, gigantul de streaming a avut un număr record de noi abonați în ultimul trimestru din 2023 și se pregătește să ia o nouă decizie care ar putea fi considerată controversată.

Netflix a încheiat ultimul trimestru al anului 2023 cu 13,2 milioane de noi abonați la nivel global, cel mai mare număr înregistrat vreodată și cu 12,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului anterior. Această performanță a făcut ca Netflix să aibă în acest moment în jurul a 260 de milioane de abonați la nivel global, mai mult decât oricare altă platformă de streaming, scrie Forbes.com

Veniturile au crescut la 8,83 miliarde de dolari în ultimul trimestru, de la 8,54 miliarde în trimestrul anterior. Pentru primul trimestru din 2024, compania se așteaptă la venituri de 9,2 miliarde de dolari. Într-un mesaj transmis acționarilor, compania precizează că această creștere puternică reflectă beneficiile aduse de măsuri precum schimbarea tarifelor, dar și interzicerea partajării conturilor.

Compania consideră și introducerea conturilor cu reclame ca fiind un succes, categorie care a ajuns la 23 de milioane de abonați. Explicația privind creșterea acestei categorii poate fi și faptul că Netflix a crescut prețurile la celelate tipuri de abonamente.

Conform Theverge.com, Netflix intenționează să elimine și contul standard fără reclame, pentru care cere 11,99 dolari pe lună, din anumite piețe unde e disponibil abonamentul cu reclame. Ar urma să înceapă cu Regatul Unit al Marii Britanii și Canada în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Mutarea ar face ca utilizatorii să scoată din buzunar 15,49 de dolari pentru cel mai ieftin cont Netflix fără reclame.



Citeste si