26 Septembrie 2007

Gigantul Microsoft, interesat sa investeasca in Facebook



Microsoft Corp negociaza cumpararea a cinci procente din actiunile Facebook intr-o afacere care ar putea evalua compania de socializare online la circa 10 miliarde de dolari, informeaza Wall Street Journal

Afacerea incheiata ar putea facilita accesul gigantului Microsoft catre utilizatorii mai tineri si ar apropia Facebook de unul dintre cei mai importanti producatori de software la nivel mondial intr-un moment in care dezvoltarea site-ului este influentata foarte mult de aplicatiile create pentru retea de catre dezvoltatorii independenti.

Citand surse familiare cu negocierile, Wall Street Journal anunta ca Microsoft intentioneaza sa cumpere pana la cinci procente din actiunile Facebook pentru o suma cuprinsa intre 300 si 500 milioane de dolari.

Cotidianul sustine ca Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a estimat ca valoarea companiei sale sa fie estimata la 15 miliarde de dolari si este foarte posibil sa ridice suma pana la 500 milioane de dolari bani lichizi, suma necesara pentru extinderea operatiunilor.

Incheierea acestei tranzactii ar ajuta Microsoft sa concureze rivalul Google in cresterea bazei de publicitate online, avand de partea sa unul dintre cele mai accesate site-uri din lume. Pe de alta parte, Facebook, care are deja un contract de publicitate cu Microsoft pana in anul 2011, ar putea beneficia de apropierea de developer-i de pe urma noi intelegeri, mai ales ca se doreste crearea unei platforme complexe unde utilizatorii se pot juca, pot socializa si pot tine pasul cu ultimele noutati, este de parere Charlene Li, analist Forrester Research.

“Daca vrei sa construiesti o afacere din crearea unei platforme, exista o companie care a facut-o deja mai bine decat oricine- si aceasta este Microsoft”, considera Charlene. “Oamenii au presupus ca Google ar putea fi cel mai bun partener si nu este neaparat cazul”, a completat aceasta.

Kim Caughey, senior analist pentru Fort Pitt Capital Group, considera ca afacerea ar putea aduce mari beneficii pentru Microsoft, care nu s-a descurcat prea bine in atragerea utilizatorilor tineri.
Facebook a avut o crestere rapida, ajungand la 39 de milioane de membri, potrivit ultimelor cifre, la o distanta inca destul de mare de concurentul MySpace, care are peste 200 de milioane de utilizatori.
Reprezentantii celor doua companii au refuzat sa faca orice comentariu pe tema acestei negocieri.



Citeste si