21 Aprilie 2008

Recrutare online, o piata de 36 miliarde de euro in 2008

Valoarea pietei mondiale de recrutare online va atinge anul acesta 58 de miliarde de dolari (36 miliarde euro), potrivit unui studiu Borrell Associates, citat de eMarketer.

Mai mult, piata de joburi online va ajunge in 2012 la 73 de miliarde de dolari (45 miliarde euro).

O mare parte din aceste venituri se datoreaza si reclamelor video, au aratat specialistii Borrell. In mod concret, s-a demonstrat ca videoclipurile publicitare din mediul online, postate pe site-uri precum Monster, HotJobs si CareerBuilder au devenit deja populare in randul celor care fac recrutari.

Piata de publicitate pentru site-urile de recrutare a avut anult trecut valoarea de 522 de milioane de dolari (327 milioane euro) si va atinge 10 miliarde de dolari (6,2 miliarde euro) in urmatorii patru ani.

Totodata, piata publicitara a videoclipurilor va fi tot mai mult exploatata, inclusiv pe partea de recrutari in mediul online.

“Ceea ce duce la cresterea sectorului de publicitate in spatiul digital se datoreaza in mare parte domeniului auto si al sanatatii, real-estate-ului si al site-urilor de recrutare”, a sustinut Peter Conti, Borrell Associates.

Recunoscand importanta pe care acest domeniu o va avea in viitor, editorii ziarelor din Statele Unite au inceput sa ofere produse video viitorilor angajati si sa promoveze locuri de munca prin intermediul brief-urilor video publicitare.

“Videoclipurile constituie o mica parte din advertising-ul intalnit pe site-urile de recrutari, insa creste incredibil de repede”, declara Peter Zollman, Classified Intelligence, care prevede un boom al reclamelor video in urmatorii trei ani.

De asemenea, Classified Intelligence a elaborat un studiu care arata un trust de presa regional obtine 40.000 de dolari (25.000 euro) saptamanal prin ofertele de joburi facute cu ajutorul videoclipurilor postate pe site.

Studiul Borrell releva faptul ca videoclipurile care promoveaza diferite slujbe sunt mai putin restrictive decat micile texte existente in reclamele printate.

“Acesta este modul in care un angajator poate sa evidentieze mai bine job-ul pe care il pune la dispozitia aplicantului”, a conchis Conti.

Cei mai important jucatori din piata romaneasca a recrutarii online, eJobs, Bestjobs si Myjob au cunoscut in anul trecut o puternica ascensiune, pe fondul cresterii utilizarii Internetului.

In acest moment eJobs este cel mai vizitat site de profil, cu un numar de 2,7 milioane de vizitatori in fiecare luna, asa cum reiese din statisticile serviciului de monitorizare a activitatii online, trafic.ro.



Citeste si