2 Octombrie 2008

Microsoft stimuleaza financiar utilizatorii pentru a folosi propriul motor de cautare



Ultimul efort al Microsoft de a convinge utilizatori sa foloseasca Live Search, serviciul propriu de cautare, este SearchPerks, un program care ofera puncte pentru folosirea motorului de cautare, cu ajutorul carora vor putea rascumpara premii.

Utilizatorii care accepta sa descarce un program care le va urmari traficul pe Internet vor primi un “bilet” pe zi pentru fiecare cautare pe Live Search. In fiecare zi, un utilizator poate fi recompensat pentru cel mult 25 de cautari pe motorul de cautare detinut de Microsoft, scrie presa internationala.

Programul va functiona pana in luna aprilie a anului viitor, data la care utilizatorii pot retrage in numerar tichetele pe care le-au acumulat si sa le transforme in premii ori sa le doneze in scopuri caritabile.

Proiectul SearchPerks este cea mai recenta mutare dintr-o serie de aplicatii dezvoltate
de gigantul Microsoft care urmaresc motivarea financiara a potentialilor utilizatori, cum ar fi Live Search Club, Search and Give si Live Search Cashback, programe pe care compania le-a introdus in luna mai.

Totusi, cel mai recent proiect nu implica doar folosirea motorului de cautare detinut Microsoft, ci solicita atat utilizarea browser-ului Internet Explorer, cat si un sistem de operare din seria Windows.

“Pentru moment, SearchPerks este o promotie limitata,
desi suntem deschisi pentru a extinde promotia si pentru utilizarea altor browsere si sisteme de operare, in functie de interesul consumatorilor”, au anuntat oficialii Microsoft.

Aceasta mutare a celor de la Microsoft vine pe fondul rezultatelor mai slabe inregistrate pe segmentul motoarelor de cautare. Astfel, cota de piata a principalului competitor Google a crescut in Statele Unite in luna august la 63%, in timp ce felia din piata detinuta de Yahoo si Microsoft a scazut pana la 19,6% si, respectiv 8,3%.

Potrivit lui Frederick Savoye, managerul Live Search, a declarat ca noile modele de business, cum ar fi acest proiect de motivare financiara lansat de Microsoft, reprezinta doar o parte din strategia de imbunatatire a performantei companiei pe segmentul motoarelor de cautare.

Utilizatorii se pot inscrie in programul SearchPerks pana la sfarsitul anului sau pana cand Microsoft isi va atinge tinta de 250.000 de abonati. Premiile pot fi castigate pana in aprilie, cu toate ca Microsoft poate decide extinderea programului.



Citeste si