7 Octombrie 2008

Cresterea euro in raport cu leul afecteaza jucatorii de pe piata IT&C



Deprecierea soc a leului va influenta si profitabilitatea companiilor din IT, telecomul si retailul IT fiind direct afectate, potrivit specialistilor consultati de Wall-Street.

Fluctuatiile cursului valutar vor afecta Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa, din cauza cheltuielilor semnificative bazate pe euro, ne-au declarat reprezentantii companiei.

“Companiile din telecom vor fi probabil cel mai putin afectate. De regula exista o anumita rigiditate a cererii in zona telecom, vis-a-vis de modificarile de pret. Este posibil ca pe termen scurt cresterea incasarilor datorata modificarii cursului sa fie mai mare decat scaderea minutelor de convorbiri procesate”, ne-a declarat Viorel Cernea, consultant Ensight Management Consulting.

Companiile de servicii de telecomunicatie vor fi afectate diferit in functie de calitatea portofoliului de produse si de orientarea spre generarea de valoare pentru clienti.

"De exemplu, foarte multi romani folosesc in prezent concomitent serviciile mai multor companii de telefonie fixa sau mobila. Cresterea preturilor va determina o discriminare intre ofertanti. Daca deprecierea leului va continua vom asista la fluctuatii mari in bazele de clienti ale operatorilor", declara Basarab Gogoneata, consultant A.T. Kearney Management Consulting.

Acesta semnaleaza ca este un moment foarte bun pentru acestia sa lanseze noi produse, mai bine adaptate la nevoile de comunicare ale diferitelor segmente de utilizatori, de aceea anticipeaza o diversificare a gamei de produse si servicii de telecomunicatie.

Tinand cont de faptul ca in telecom preturile sunt in euro, companiile ce activeaza in aceasta industrie nu ar trebui sa fie prea afectate de fluctuatiile cursului de schimb, poate doar in masura in care se reduce numarul convorbirilor.

“Mai degraba in telecom se va inaspri concurenta, prin aparitia unor jucatori noi precum Deutsche Telecom si prin prisma faptului ca piata a ajuns deja la maturitate printr-o penetrare ridicata a pietei de telefonie mobila si un focus al jucatorilor pe mentinerea clientilor deja existenti si incercarea de a lua clienti de la alti operatori”, spune Adriana Miu, Consultant Ensight Management Consulting.

Potrivit reprezentenatilor magazinului online PCFun, cresterea euro in raport cu leul a crescut preturile produselor IT&C cu 10 procente.

“Exista un moment de bulversare, o parte din potentialii clienti privesc cu neincredere evolutia ascendenta a preturilor in RON. E prea devreme sa spunem daca influentele sunt negative sau pozitive”, a declarat, pentru Wall-Street, Madalin Durca (foto) , marketing manager PCFun.

Conform reprezentantilor LG Romania, pentru perioada imediat urmatoare se estimeaza o mentinere a preturilor la produse electronice si IT&C.



Citeste si